Finns det lag/rekommedation om detta??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare JK+T
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 849
J

JK+T

Hej,finns det lag eller rekomedation om att hästen måsste undersökas/"besiktigas" av veterinär 1 eller flera ggr om året??
Min häst som jag har hafft i 10 mån.
Har alldrig blivit "kollad" av vetrrenär.Hur gör ni?:confused:

Sv: Finns det lag/rekommedation om detta??

Nä jag kollar inte mina hästar hos veterinär om det inte behövs. Visst vet kommer ju o vaccinerar en gång om året men nån hälsokoll gör jag ju inte

Vem har påstått ngt sånt? Det finns ingen sån lag.

uppsöker veterinär när det finns något att uppsöka för ;) kollar tänderna varje år och vacc.

iofs. så gör vet. hälsoundersökning minst en gång/år på min gamla ponny (hon är 36 år) för jag tror inte jag är kapabel att "se" när det gäller henne :angel:

Vi gör likadant med vår gamla hingst..
Minst en gång /år så går vet. igenom honom.
Sedan är det löpande kontroller när dom kommer i andra ärenden..

Detta för att få en objektiv bedömning.

AM

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
739
Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
544
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
603
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 347
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3
  • Hiss eller diss - del 6
  • Semestra i Norrland

Hund, Katt, Andra Djur