Svart bälte i småbarnsföräldreri

Nej men vad smart att köra stolen i disken! 😁
Jag blir alltid så förvånad över att inte alla gör det 🙈. Nu är den tiden över för oss..

Till ursprungsfrågan; våtservetter! Kanske inte primärt att torka rumpor med utan till precis allt. Kommer aldrig sluta, känns som ett livshack jag missat snarare än ett barnhack.
Och mer materiellt robotdammsugare och elcykel.. två prylar jag inte heller visste att jag behövde.
En annan sak jag kom på som varit jättebra för oss var att vi tidigt började ”prägla” ett specifikt gosedjur som blivit en trygghet, vad vi borde gjort var att köpa en till och byta mellan dem. Nu är den där stackars kaninen 4 år senare snart slut som artist..men vårat barn har också alltid älskat gosedjur så vet inte hur allmängiltigt det tipset är.
 
Åh gud, jag hade helt förträngt att vi har kattlåda i badrummet eftersom min katt vägrar lådan men är ju bra att han har tillgång till den omifallatt... Nu låste du upp en ny noja för mig. :eek: :D
Skaffa en sån låda som katten hoppar in i uppifrån. Det har jag för att förhindra hundarnas bajskalas, borde funka på barn också
 
Skaffa en sån låda som katten hoppar in i uppifrån. Det har jag för att förhindra hundarnas bajskalas, borde funka på barn också
Tänkte precis tipsa om det! Skaffade för några år sedan för hundens skull och tror det kommer funka bra nu med barn också. Mina katter lärde sig snabbt och den ena var definitivt inte så klyftig annars, hemskt älskvärd var han dock.
 
...och på kattlådetemat kan jag tillägga att vår robot-kattlåda som tömmer sig själv har underlättat enormt sedan bebis kom och man kanske inte har tid eller händer över för att tömma kattlådan 2 ggr/dag. Svindyr dock, men värd det för oss. Kattmaten har vi gömt i ett skåp med kattlucka i, så där kommer vårt barn inte in - skönt att slippa passa så att hon inte sätter torrfoder i halsen!
 
...och på kattlådetemat kan jag tillägga att vår robot-kattlåda som tömmer sig själv har underlättat enormt sedan bebis kom och man kanske inte har tid eller händer över för att tömma kattlådan 2 ggr/dag. Svindyr dock, men värd det för oss. Kattmaten har vi gömt i ett skåp med kattlucka i, så där kommer vårt barn inte in - skönt att slippa passa så att hon inte sätter torrfoder i halsen!
Vänta, va? Robotkattlåda som tömmer sig själv? Känner att det här platsar i wtf-tråden.
 
Kom på en grej! Mina kompisar använde sådant där flyttpapper (typ 1x1m eller vad de är) när det var dags för mat. De la ett papper under barnmatstolen, sedan efter måltiden var det bara att vika ihop pappret och slänga. Bara stolen som behövde torkas av efter måltid, så smidigt!
 
Vi insåg att vi ständigt stod utan blöjor eller haklapp eller våtservetter när vi behöcde det när vi var ute på korta utflykter som plöstligt tog längre tid eller behövde ett fika, så vi la helt enkel ett paket våtservetter, en haklapp och några blöjor i vagn och bärstol, och skaffade en skötväska som alltid bor i bilen, för att alltid ha.
 
Kom på en grej! Mina kompisar använde sådant där flyttpapper (typ 1x1m eller vad de är) när det var dags för mat. De la ett papper under barnmatstolen, sedan efter måltiden var det bara att vika ihop pappret och slänga. Bara stolen som behövde torkas av efter måltid, så smidigt!
Det var faktiskt smart! Sånt brunt lite tjockare eller?
 
Ibland undrar jag vad folk har för ordningssamma barn som klarar sig med nåt underlägg precis under stolen. Själv skulle jag behöva täcka halva köksgolvet för att det skulle vara värt det (vi har hund istället :D).
 
Ibland undrar jag vad folk har för ordningssamma barn som klarar sig med nåt underlägg precis under stolen. Själv skulle jag behöva täcka halva köksgolvet för att det skulle vara värt det (vi har hund istället :D).
Haha, exakt så känner jag också. Min sambo suckade häromdagen om hur länge man egentligen ska behöva skura väggarna efter de ätit 😅.
 
Ibland undrar jag vad folk har för ordningssamma barn som klarar sig med nåt underlägg precis under stolen. Själv skulle jag behöva täcka halva köksgolvet för att det skulle vara värt det (vi har hund istället :D).
Vårat är mest för vätska då vi har parkett från 40-talet i hela lägenheten 😂. Tar inte emot majskorn, ris, pasta osv tyvärr
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 811
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 897
Småbarn Tankar, tips och input mottages tacksamt. Mitt barn (R), drygt 2 år gammal, började på fsk i september. Han har trivts bra hela tiden...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
15 639
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 356
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp