Finns mitt önske ländtäcke?

trofé

Trådstartare
Jag letar efter ett ländtäcke (alltså inte ett ridtäcke som knäppes framför sadeln). Det ska vara knallgult, eller annan knallig färg, med reflexer på. Det ska vara vattentätt. Det får gärna vara tunt fodrat, alltså inte så varmt som fleece, utan helst tunt bomullsfoder, eller annat foder som inte är lika varmt som fleece. Eventuellt helt ofodrat.

Finns ett sådant täcke att uppbringa? Är det någon som vet något märke som tillverkar sådana?

Sv: Finns mitt önske ländtäcke?

Ha ha, tack hemskt gärna! :) Är det regntätt också? ;)

Är det vattentätt också? Tycker att man kan hitta reflexländtäcken, men alla är inte vattentäta.

Vet inte om det är regntätt faktiskt, jag använder det inte...

För jag har möjlighet att rida när det är ljust ute :)

ingen aning. tror det, kan kollla idag. Använder det inte då det är för stort.

Vet inte om det är regntätt faktiskt, jag använder det inte...

För jag har möjlighet att rida när det är ljust ute :)

Det finns ju täcken med breda reflexer men där själva täcket är tex blått eller annan färg. Och haken är att jag just vill kunna använda det även dagtid då hästen är mycket kamouflagefärgad när det är lite lagom med snö ute.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon mer än jag som har problemet? Jag försöker undvika att använda ländtäcken, då jag generellt upplever att ridtäcken sitter...
Svar
1
· Visningar
757
Senast: sassiball
·
V
Utrustning Denna djungel... vad har Du för foder i dina regntäcken? Fleece? något tunt polyester/bomullsfoder eller meshfoder kanske? Jag blir... 2 3
Svar
51
· Visningar
6 094
Senast: Annie__
·
Utrustning Hej! Tjejerna som är i stallet har bett mig att leta efter roliga skritt täcken, sånna som är utformade och knäpps framför sadeln. Har...
Svar
10
· Visningar
1 427
Senast: Kolsyrad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet