Finns mitt träns?

Pancakes

Trådstartare
Verkar snudd på omöjligt att hitta tränset jag vill ha. Ska vara svart med pullarnosgrimma utan stenar eller dekorsöm på och vara billigt, tänker mig runt 500:-
 
Sv: Finns mitt träns?

Googlade lite snabbt, finns nåt som heter Globus Caramba. Annars kommer ju Hööks nya kollektion snart, vänta och kolla om där är nåt.
 
Sv: Finns mitt träns?

Ser att jag glömde; ej mässing. Tack för tipset annars!

Elektron: Equipes hade dekorsöm på de i rätt prisklass. Spanar på hästnet men de där jäkla dekorsömmarna dyker upp där också.
 
Sv: Finns mitt träns?

Både Börjes och Hööks har billiga lösa pullarnosgrimmor som ser ut att uppfylla dina önskemål. De kostar 89,75 kr resp 149 kr. Kvaliteten på nosgrimmorna kanske inte är den bästa, det har jag ingen aning om, men du vill ju ha ett billigt träns :) Kanske kan du köpa ett träns som ser ut som du vill, förutom nosgrimman, och sedan köpa pullarnosgrimman separat?
 
Senast ändrad:
Sv: Finns mitt träns?

Tanken har slagit mig, bara att det vore bekvämt att köpa det komplett :o
 
Sv: Finns mitt träns?

Både Börjes och Hööks lär väl ha något billigt träns som du kan beställa samtidigt som du beställer nosgrimman. Hööks rear ju t ex ut Kilkee-tränset för 329 kr (vet inte om det finns rätt storlek kvar i svart kvar men bara som exempel). Det är ju inte så jobbigt att byta nosgrimma när du får hem grejerna, du lär väl ändå plocka isär det och smörja in lädret ;)
 
Sv: Finns mitt träns?

Jag har ett globus combi träns. Det har inga dekorsömmar. Kostar kring 500:- och då får du med Aachen- och remontnosgrimma också.
 
Sv: Finns mitt träns?

Det är mest att det blir ytterligare en grej att göra sig av med, försöker ju tömma förråden på saker jag inte använder. Träns från Börjes går bort, inte sett något särskilt trevligt läder därifrån.
 
Sv: Finns mitt träns?

Ok. Du kommer bara behöva ge 329+149 = 478 kr för tränset och nosgrimman från Hööks. Eftersom du är villig att ge ca 500 kr för ett komplett träns så kan du ju ge bort aachennosgrimman som följer med tränset helt gratis, borde inte vara så svårt att bli av med den då ;) Annars får du väl slänga den om du tycker den tar för mkt plats och det inte är någon annan som vill få den gratis...

Men om du tycker det är för krångligt så får du leta vidare :)
 
Senast ändrad:
Sv: Finns mitt träns?

På citygross säljer de träns från Morris & Nolan, de har inte någon dekorsöm eller stenar
 
Sv: Finns mitt träns?

Jag tacka för tipset, det lutar väl kanske åt att jag plockar ihop det själv :)

Rugge: Har Citygross hästsaker? Försökte kolla på deras hemsida men hittade inte (tillräckligt snabbt), har alla butikerna det eller är det bara några?
 

Liknande trådar

Utrustning Mitt dilemma: Hööks träns Lingus är tillåtet att tävla WE på och jag gillar modellen men inte kvaliteten på lädret. Jag "gjorde" därför...
Svar
4
· Visningar
727
Senast: Emiro
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 322
Senast: Squie
·
Utrustning Är det någon som bytt värmeslinga i sin värmebalja? Jag ska byta slinga i min då den gamla brunnit av men hittar inte någon ny slinga...
Svar
2
· Visningar
436
Senast: Honey07
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp