Finntacks Ylletäcke

cactuspower

Trådstartare
Är det någon som har Ylletäcket ifrån Finntack?
Vad tycker ni om dom; hur är hållbarhet, kvalité, passform (även storlekar), hur tjockt är det och vilka färger har ni till era hästar?
Vilka färger passar bäst på fux tycker ni?

Är själv väldigt sugen på att köpa ett sånt till min skrutt :p.

24615_L.jpg

Sv: Finntacks Ylletäcke

Har ett sånt, svart med blå/vita kantband till en fux. Passform o kvalité är kanon:) Tycker verkligen du ska slå till!!

Låter ju jättebra. Då ska jag nog slå till då! :)
Hur är det i storlekarna? Mitt halvblod har 145 på sina täcken, men vissa blir för trånga/små i bogen (t.ex. Hööks Thermomaster) så vad tror ni om det, tror ni 145 funkar ändå?

Hur tjockt är det då? Är det tunnare som t.ex. Börjes ylletäcke, eller tjockare som Golden Stripefiltarna (typ som Horze har) eller är det nåt däremellan?

Har hört att finntacks täcken passar till hästar som är små över bogen.Hur är dom i storlekarna undrar jag också.

Ajdå, var ju mindre bra för min del. Undrar om det hjälper om man går upp och tar ett 155-täcke i stället, eller om man ska skippa dom helt då? :(

jag skulle aldrig köpa ett, det skriker för mkt travhäst om dem :crazy:
Men de är väldigt hållbara o tjocka, tycker de är normal i storlekarna, inte trång o inte stora.

Själv tycker jag det ser helt okej ut faktiskt. Det är väll knappast något "fin-täcke" men såvida det fyller sin funktion så duger det. Helst skulle man vilja ha ett från Hansbo i stället (tycker dom är jätteläckra! :love: ) men om man inte kan gå loss på ett 2000 kr täcke så tänkte jag att det kunde vara ett alternativ, föredrar själv ylle framför fleece och tänker ju ändå mest ha det på hemma.

Skriker för mycket travhäst???? :confused: Jag skulle vilja veta vad som skiljer ett "trav täcke" och ett nu då "ridtäcke" :rofl:

Jag har exakt ett sådant som på bilden, och tycker det är jättebra. Inte alltför tjockt och med utmärkt passform. Jag lider (dessvärre...;) ) av "täckomani", och har förutom högvis av andra täcken ganska många Finntacktäcken och även andra produkter därifrån, och jag har varit nöjd med samtliga. Nu kan det emellertid vara så att jag är lite partisk; jag är ju finländare själv...:D
Ang. storlekarna är de enligt min uppfattning helt normala, ung. som Bucas tycker jag. Jag har några täcken från Hööks som är ganska små i storlekarna.

Hälsn. Karin

Vissa av Finntacks täcken - inte detta - är faktiskt av den sorten som travfolket här i trakterna använder, utan kryssgjordar och så. Dock tillverkar de även många andra modeller av täcken, men jag vet inte om ni har tillgång till hela sortimentet i Sverige..?

Bison skrev:
jag skulle aldrig köpa ett, det skriker för mkt travhäst om dem :crazy:

Haha och? Rädd att folk ska missta din häst för att vara travare för att den har ett sånt täcke? :rofl:

Låter bra det, satsar nog på ett vanligt 145 då. :)
Tack så mycket! :bow:

Men jag vill ha smakråd också! Vilken färg på fux?

nej men ALLA travmänniskor använder Finntack, det är ett travmärke :smirk:
jag tycker bara inte om dem, ingen snygg modell o det skriker trravare om dem.....

Haha.... då skulle ni ju inte kunna använda ett vanligt tränsbett heller.. för det finns ju travhästar som har det i munnen.. haha.. Man väljer grejer efter passform och kvalitet, och kanske de som håller på med körgrejer vet mer vad kvalite är än de som bara håller på med ridsport.... Bäst vore om alla lärde sig lite från båda "sidor" så skulle kompetensen bland oss människor gå uppåt.... :idea:

det kan jag.....
men jag är bara helt allergisk mot typiska travsaker, lite löjligt jag vet, jag är väl en snobb :angel:

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 191
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
772
Senast: Åsa A
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 907
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 883
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka