Bukefalos 28 år!

Fisk lever olja.

Sv: Fisk lever olja.

Hade jag varit du hade jag smörjt hovar med fiskleveroljan och gett linfröoljan i maten. För mig känns det inte riktigt rätt att ge en växtätare animaliska produkter.

Tror att det KAN ge reaktioner man inte vill. Har dock inget vetenskapligt belägg.

Dock kan ju det Peter_Lundin säger vara tänkvärt.
 
Sv: Fisk lever olja.

Okej, jag får tacka för alla svar jag har fått. Den från apoteket är den bra och kan man använda den både till hovarna och i maten?
Eller ska jag använda linföroljan istallet i maten och bara ha fiskoljan på hovarna?
Hjälp vad är bäst......
 
Sv: Fisk lever olja.

Becca85 skrev:
Okej, jag får tacka för alla svar jag har fått. Den från apoteket är den bra och kan man använda den både till hovarna och i maten?
Eller ska jag använda linföroljan istallet i maten och bara ha fiskoljan på hovarna?
Hjälp vad är bäst......

Det går att använda till både och :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
792
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Min häst ska stå på box i alla fall en vecka med gips om hoven (broddtramp med främmande kropp). Vill nu har era tips för att hästen...
Svar
18
· Visningar
1 010
Senast: Andromedae
·
Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
601
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 690

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Hjälp! Mina hästar äter ombunkar!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp