Bukefalos 28 år!

Fiskenäts fläta

S

speedygirl

Är det någon som har bilder på hur en sådan ser ut. Och även lite knep på hur man ska göra. Har nämligen en shettis med väldigt lång man som jag skulle vilja göra det på. Och sedan sätta manrosetter vid varje "knyt", hoppas ni förstår vad jag menar.
 
Sv: Fiskenäts fläta

hej bild har jag inte men börja att dela in manen i tofsar sen så delar du toffsarna i 2 delar o sätter ihop den ena halvan med halvan från tofsen brevid.
Den toffsen vid manken och öronen delar du ej på utan sätter ihop den hel.... fortsätt så hela manen tills den tar slut.
 
Sv: Fiskenäts fläta

satanic skrev:
hej bild har jag inte men börja att dela in manen i tofsar sen så delar du toffsarna i 2 delar o sätter ihop den ena halvan med halvan från tofsen brevid.
Den toffsen vid manken och öronen delar du ej på utan sätter ihop den hel.... fortsätt så hela manen tills den tar slut.


Men om man räknar med att manen är gaska tjock på en shettis. Hur mycket ska man då ta till en tofs innan man delar den. Ja om man räknar med piggarna på en mankam?
 
Sv: Fiskenäts fläta

det får du bestämma hur stora du vill ha o hur mycket du orkar hålla på ju fler tofsar destu mer jobb
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Håller på och spara ut till min naturliga hårfärg som är ca 30% vitt/grått och resten typ mörk cendré (ljusare på sommaren). Har låtit...
Svar
7
· Visningar
837
Senast: Praefatio
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 631
Senast: cewe
·
Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: Ajda
·
Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 686
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp