Fiskvegetarian

Sv: Fiskvegitarian

"Jag äter fågel, fisk och veg, men inte däggdjur."

Så brukar jag säga/skriva när det gäller kostfrågor till konferenser och annat. Oftast går det bra. Även de som inte vet huruvida lamm är däggdjur eller inte, inser att eftersom det inte är fågel eller fisk och heller inte veg så vill nog inte den här kvinnan ha lamm.

Skriver jag bara att jag inte äter däggdjur så kan det bli långdragna diskussioner om vad ett däggdjur är. Och om det skulle heta nåt speciellt så skulle jag nog vara helt rökt om jag använde den termen, för folk vet sällan vad namnen för olika varianter på kostval betyder (som t ex pescatorian eller ovo-lakto-vegetarian).

Sv: Fiskvegitarian

Den här tråden fick mig att tänka på en tjej jag träffade på ett ridläger när jag var där och hjälpte till... Hon påstod sig vara vegetarian, men hon åt köttbullar och korv. Kökspersonalen var något frågande och fick sedan förklaringen att "det heter faktiskt köttbullsvegetarian!". Tjejen såg riiiiktigt dryg ut när hon sa det, precis som att vi andra var dumma i huvudet som inte visste det. :D

Sv: Fiskvegetarian

Den vegetarian som inte vill äta kött pga att hen inte vill döda djur, ska veta att många av äggen som säljs i butikerna är befruktade. Löpe däremot kan framställas på konstgjord väg.

Sv: Fiskvegetarian

Den vegetarian som inte vill äta kött pga att hen inte vill döda djur, ska veta att många av äggen som säljs i butikerna är befruktade. Löpe däremot kan framställas på konstgjord väg.

Endast "äkta" löpe får kallas löpe i innehållsförteckningen, alternativen kallas "ystenzym".

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Nu har man tydligen kommit fram till att skådespelaren Gene Hackmans fru (vars död alltså varit ett mysterium i några dagar) dog i... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 048
Senast: Liran
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft kalla händer och fötter, och har en släng av Raynauds syndrom, dvs blodcirkulationen stänger av i fingrar och tår...
Svar
6
· Visningar
294
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 142
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka