Fixa dator som är långsam

Bubble

Trådstartare
Har precis tagit fram min stationära dator efter att inte ha använt den på ett bra tag. Men den är seeg..:p

Så tänkte höra om någon har något tips på vad man kan göra för att få den så snabb som möjligt?

Den är ganska gammal och jag ska egentligen bara ha den till att skriva lite skolarbeten på så den behöver inte vara supersnabb men tänkte att går det och fixa så den blir lite snabbare är det ju bra.

Jag har gjort diskrensning och diskfragmentering. :)

Finns inget jag behöver ha kvar på den så går bra att formatera, ta bort saker och så. :)

Sv: Fixa dator som är långsam

Att formatera är ju det optimala om man orkar lägga in alla program igen. Var noga med att ha något antivirusprogram/brandvägg igång innan du kopplar in internet bara ;)

Sv: Fixa dator som är långsam

Kan det vara nåt virus eller liknande som segar ner den?
Göra systemåterställning till en tidigare tidpunkt kanske?
Uppdatera drivrutiner och program...
PC för alla brukar ha en massa tips. :angel:

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 164
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 280
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 116
Senast: Sharpless
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka