Fixa gratis hemsida?

Septicemia

Trådstartare
Vilket ställe är bäst? Menar alltså de kostnadsfria hemsidorna man kan göra själv på ställen som passagen m.fl...
Var finns störst möjligheter till en lyckad sida?

Sv: Fixa gratis hemsida?

Jag har tyvärr inte testat så många, när jag hade passagen så tyckte jag att sidan bara blev rörig med deras reklambannrar som hängde överallt.
Så jag har lagt över min på telia i och med att jag fick 5 gratis hemsidor tror jag det var med bredbandet.
Funkar bra förutom att adressen blir så grymt lång.
Jag gör mina hemsidor dessutom i Wordpad från scratch.

Lycka till med skapandet! :bow:

Jag gjorde min hemsida på freewebs.com och det var hur enkelt som helst t.o.m jag fattar hur man gör och jag är inte så jättesmart om man säger så :D :D Jag hade telia förut men det var bara jobbigt med ftp-servern. Så det är bra mycket enklare med freewebs :)

Tipsar också om freewebs om man vill ha en enklare hemsida. ^^

En hemsida gör man med hjälp av ett "språk" kallat HTML/XHTML och gärna även med hjälp av CSS. Man kan använda allt ifrån anteckningar/nano/BlueFish till Dreamweaver/FrontPage/Nvu. Jag har skrivit min sida (jag visar den inte, eftersom den validerar och därmed inte funkar i IE... suck.) i BlueFish och nano (vanliga textredigeringsprogram). Om du är helt ny på det hela kan du googla på html och få se lite hur det funkar. Jag rekommenderar starkt http://www.w3schools.com som har jättebra guider och "uppslagssidor", dock på engelska.

Om man tar t.ex. Freewebs så när man har fixat ett konto (gratis) så lägger man till sidor i site manager på freewebs och skriver det man vill och sparar sen är det klart :) Det är hur enkelt som helst även fast det är på engelska. Det finns också en guide som hjälper en på traven och när man väl har förstått så går det fort sen :) Jag är helnöjd med freewebs, om du vill så kan du gå in och kika på min hemsida, adressen finns på min profil. Jag håller även på med en sida till en restaurang här hemma. Lycka till!!

Jag gillar också freewebs.com väldigt mycket. Det är en ganska enkel sida med flera vägar.

Några frågor till er som har freewebs...

Hur driftsäker är sidan?

Hur mkt reklam är det med på sidan, och är det ok reklam?

Är den enkel att hantera? Går det att lägga upp html-dokument?

lekte lite på webs.com men kunde inte använda åä och ö :(

Går det att fixa? verkar annars vara rätt trevlig sida.

Hm, det kan kanske ha att göra med deras encoding och i vilken form du sparar dina html-dokument. Jag brukar lägga in detta i <head>:
Kod:
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=[B]iso-8859-1[/B]" />
Men charset kan behöva bytas ut till utf-8 beroende på hur du sparar dina dokument eller hur de hanterar den text du laddar upp. Jag har ingen erfarenhet av webs.com :)
Annars kan du testa att ersätta Å med &aring;, Ä med &auml; och ö med &ouml;.

Jag använde deras färdiga mall, är inte så duktig på html...

Men det verkar som om det stöp ändå för det gick inte att göra undersidor vilket jag behöver... *suck*

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
312
Senast: Tilly_85
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen... 2
Svar
22
· Visningar
1 660
Senast: Rie
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 292
Senast: Twihard
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 604
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka