Fixa matlådor hur länge håller de

Maten håller ju längre än en vecka om man fryser in den. Jag brukar göra storkok några gånger i månaden så jag har olika matlådor jag kan ta med mig i farten. Det mesta brukar hinna tina påväg till jobbet om man lägger ut maten relativt platt.
 
Jag fryser hellre än att spara flera dagar i kylskåp. Håller sig godare då.

Annars räknar jag med 5 dagar. Storkok söndag och mat till torsdagen sen något extra gott på fredag.
 
Börjar jobba igen på måndag efter föräldrarledigheten. Funderar nu på hur minska stressen i vardagen när man kommer hem.

Tänkte jag skulle kunna börja laga veckans mat på söndag. Men hur länge håller de i kylen (väl förpackat osv)

Vågar man äta köttfärssås på fredag som är tillredd på söndag tex
3-4 dagar är min gräns på hur länge mat håller i kylen. Ris ska visst vara väldigt känsligt, så det försöker jag äta inom ett par dagar.
 
Jag jobbar oregelbundet och är inget fan av matlagning. När jag lagar då gör jag mycket och rätter som funkar bra att frysa. Har alltid ett antal olika matlådor i frysen att välja på. Skulle vara rätt tradigt att äta samma sak varje dag i en vecka.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 030
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 936
Senast: Exile
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 971
Senast: Whoever
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
Svar
14
· Visningar
981
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Lådcykel istället för bil?
Tillbaka
Upp