Bukefalos 28 år!

Fjärde kullen hos S*Dragonfire

loveponies

Trådstartare
Har inte skrivit här på ett tag, men jag tänkte att jag skulle presentera den fjärde kullen som fötts i min uppfödning!
De föddes 6 november, och det är min foderhona Tifa som är mamma. Tifa själv föddes hemma hos mig för två år sedan, så detta är alltså andra generationen S*Dragonfire! Tifa bor just nu hemma hos min mamma i Stockholm, och det är alltså där kullen är!

Fyra småttingar blev det, en kille och tre tjejer. De fick namn efter olika jeansmodeller av märket Lee: Norma, Leola, Roscoe och Skyler.
Pappan till kullen är en snygg tabbykille importerad från usa, och jag hoppades att det skulle bli en fin tabbytjej som jag kunde behålla själv! Det blev ju som sagt tre honor, och jag "förälskade mig" genast i sista tjejen, Skyler! Hon var så otroligt söt att jag inte kunde tänka mig att sälja henne! Självklart så visar det sig att hon var den enda i kullen som inte var tabby, utan brun bicolor som sin mamma..
Efter några veckor så börjar jag dock bli mer och mer förtjust i Leola, en bruntabby colorpoint. Så hur skulle jag nu kunna välja? Det har slutat med att jag bestämt mig för att behålla dem båda två! Skyler ska flytta till en fodervärd i Nyköping (grannstaden till där jag bor, bara 10 min med bil), där även hennes moster (dvs Tifas syster) bor! Leola kommer antagligen stanna kvar hos min mamma, eller så flyttar hon till samma familj som Skyler.

Nåja, här är de i alla fall:

Först ut Norma. Bruntabby bicolor. Största tjejen, fast hon ser minst ut... :crazy: Hon är inte den bästa kattungen typmässigt, och hon är lite feltecknad på benen, men himla söt och charmig! Min mammas favorit, för hon kryper alltid upp i knäet på henne...
4 veckor:
norma5.jpg

5 veckor:
norma8.jpg

Norma är tingad till ett ungt par i norra stockholm!

Sen kom Leola,, bruntabby colorpoint den mest lovande i kullen. Verkligen en superfin tjej! Och dessutom med ett stencoolt temperament! Hon är som en liten mjuk fluffboll när man lyfter upp henne, helt avslappnad!
4 veckor:
leola5.jpg

5 veckor:
leola8.jpg


Tredje ut var killen, Roscoe, även han bruntabby bicolor. En jättesnygg kille, helt perfekt tecknad! Ett matvrak som uppskattar att sitta i knäet!
4 veckor:
roscoe5.jpg

5 veckor:
roscoe8.jpg


Och så sist ut, Skyler, söt som ett sockergryn! Brun bicolor är hon, men en rolig och personlig bläs som bara gör henne ännu sötare! Hon har ett underbart temperament, otroligt kelen och mysig!
4 veckor:
skyler6.jpg

5 veckor:
skyler7.jpg


Det var allt!
 
Sv: Fjärde kullen hos S*Dragonfire

Julklapp? :angel:
Dom är ju helt underbara!! :love:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Igår blev dom hela 7 veckor gamla, usch vad tiden går fort! Bebisarna har varit dåliga i magen de senaste veckorna, så det har varit...
2
Svar
27
· Visningar
2 670
Senast: Fridolina
·
Övr. Katt Kom på att jag inte visat mina kattungar på detta forum! Den 19 november (på min födelsedag :banana: ) föddes min andra kull! Fyra...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: Prosit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp