Sv: FJÄRDE vinthundstråden!
Oj, nu har jag visst missat tråden ett bra tag, ska kolla snart på allt jag missat.
MEN vad kul att du äntligen kom iväg på LC-träning och vad härligt att det gick bra
Här har vi det jättefint, just nu går jag runt på små rosa moln och älskar mina damer mer än någonsin
Ni vet, jag har ju haft enorma problem med att lämna Wahidah ensam och även varit rädd att jag ska bli tvungen att omplacera henne pga det osv.
Nu har hon precis varit ensam hemma i en timme - och hon var
helt lugn och avslappnad! Hon har inte tuggat på något, har troligtvis inte skällt heller (för då brukar hon jaga upp sig och försöka hitta saker att leka med).
När jag kom hem så låg hon lugnt i fåtöljen, tittade på mig när jag tittade på henne, sedan reste hon sig, gäspade och la sig bredvid min arbetsstol för att jag skulle se henne bättre
Hon hade inte ens brytt sig om att farsan + en vän till honom var hemma precis innan mig en snabbis för att dumpa av mat som de köpt. Hon brukar alltid vilja flyga upp och hälsa när farsan kommer, men nu var hon helt lugn!
Och det bästa av allt - vi har inte ens motionerat tokmycket idag, så hon är inte helt slut eller så. Vi har gått en långpromenad och hon har fått busa några minuter i rastgård (dessutom kom hon jättefint på inkallning i rastgården).
Igår hade vi lugn dag, tränade lite lydnad, lite spring i rastgård, men inte mer än så.
Jag älskar min lilla hund, hon är så satans jävla bra och ÅH, hon är bara världsbäst!

Förresten, här är en film från gårdagens träning. Jag tycker att hon börjar bli riktigt duktig!
http://www.youtube.com/watch?v=nRy7JpziLZU