Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gillar Ringo för att han känns högrest utan att var för stor (för min smak, jag vill inte ha jättehästar) utan "bara" 137 cm. Sedan var hans rörelser helt fantastiska.
En stam som inte är nära släkt med mitt sto är en stor fördel, hon är ju släkt med nästan alla hingstar.
Några fler plus som är mer ytliga är att han har mycket tagel, något mitt sto saknar + att han ger litet e (rött) och chans på litet a (grått) till i mitt fall ett sto som enbart kan lämna ljusbrunblackt. Inte för att det MÅSTE bli en annan färg på Ariels barnbarn, men någon gång i framtiden vore det roligt med en snygg häst som är grå eller röd...
P.s. Får man lov att tycka att det är lite småkomiskt att du som är en avels/stamnörd av rang valde ett sto utan "säregen" stam?Inget illa ment, men det är lite småroligt hur man ibland måste omvärdera sina åsikter.
Nytt år, nya möjligheter, ny tråd.
Vad förväntar ni er av avelsåret 2011? Vilka har dräktiga ston? Vilka tänker betäcka i år? Vilka unghingstar skall visas i höst?
Själv har jag velat lite fram och tillbaka, men då ingen verkar vara intresserad av att låna mitt sto för avel så blir det nog fortsatt utbildning istället.
Dalar-blod gillas starkt! Vackra huvuden och äppelrumpor, läcker helt enkelt![]()
Alla har vi något vi "snöat" in på. (Personligen har man tre e: Botvid i stallet...)