Jag som hade tänkt att vi inte skulle åka långt är redan sjukt taggadSvarar mig själv; det verkar som Blekinge-Kronobergs FF siktar på att köra SM nästa år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag som hade tänkt att vi inte skulle åka långt är redan sjukt taggadSvarar mig själv; det verkar som Blekinge-Kronobergs FF siktar på att köra SM nästa år
Hur lurviga har era hästar blivit? Förra veckan sa pälsen poff på Hermes! Ska klippa honom idag så han orkar med kommande träningshelgen hos Efva
Hur lurviga har era hästar blivit? Förra veckan sa pälsen poff på Hermes! Ska klippa honom idag så han orkar med kommande träningshelgen hos Efva
Jo det hann bli några kg för mycket under sommaren, men det ska bli ändring på det nu igen! Tillbaka i hage med mindre gräs och mer motion inplanerat. Men det är ovant för mig som tidigare haft swb som fick extra hö och kraft när han gick på bete för att han inte skulle falla urDe börjar få den lite mattare vinterpälsen nu, vilket jag inte ser fram emot. Rakar dock bara under halsen så jag slipper täcka.
Men, jag väntar lite. Det är inte dags än, för mina.
Tror ofta det är vikten på hästarna som hämmar orken. De flesta fjordingar är för tjocka.
5-8 % övervikt på en 400 kg tung häst, det vill säga 15-20 kg gav signifikant effekt på kroppen samt dressyrpoängen. Det är något att tänka på för alla med lättfödda hästar.
Jo det hann bli några kg för mycket under sommaren, men det ska bli ändring på det nu igen! Tillbaka i hage med mindre gräs och mer motion inplanerat. Men det är ovant för mig som tidigare haft swb som fick extra hö och kraft när han gick på bete för att han inte skulle falla ur
Jag tänkte spårklippa, då klarar han sig utan täcke än så länge
Önskar att jag kunde bestämma mer över hagarna. Han gick ändå bara 6 v, och då är det inte en ren gräshage. Och hagkompisarna blev inte allt för nöjda när jag tog bort honom igen, för det blir bökigare med sällskap. Men det är ju ändå upp till mig!Jag gör alltid lite annorlunda. Använder sommarhagarna på vintern och vinterhagarna på sommaren. Då slipper jag jojobanta hästarna. Det blir liksom så iallafall när man ger hö tycker jag, beroende på motion.
Man känner att man alltid är en månad efter och då har vi inte jättetjocka ponnys.
Önskar att jag kunde bestämma mer över hagarna. Han gick ändå bara 6 v, och då är det inte en ren gräshage. Och hagkompisarna blev inte allt för nöjda när jag tog bort honom igen, för det blir bökigare med sällskap. Men det är ju ändå upp till mig!
Jag tycker inte att han är jättetjock, men han var definitivt mer i trim tidigare i somras. Men ryttaren måste ju också få lite mindre krav på sig ibland, speciellt när man börjar högstadiet
Skitsvårt. Men jag är ändå ganska bra på att stå för vad jag vill. Så nu är det slut på gräs.Ja, ack den svåra balansen....... inte så jäkla lätt.
Tyvärr inte! Mamma klagade till och med på dålig bildrapportering om Hermes så det blev bara filmer på honom, ligger på min insta!Visa bifogad fil 154209
Helgen (fredagen) började inte med det bästa vädret! Vår träningshelg blev ännu en succé och kamratskapen är härlig.
Fredagen var så blöt att manen låg ner och rumpan var knipt. Det gick trots allt bra och lördagen och söndagen bjöd på fantastiskt väder.
På bilden är det Garm 337 och jag som kör. Fick lite dåligt med bilder denna helg men kanske @Ninnurur har någon på de andra ekipagen?
Det var givetvis bruna hästar med också.
Är det bara jag som tycker det är rätt sött när hästarna gör såhär?
Lite dålig koordination på lilla Y. Hon vill nog skrapa hela tiden men glömmer bort sig.
Ja. Jag har jaft 2 olika shettisar här i 2 olika omgångar som haft samma beteende .Det är som om de inte kan få i sig det snabbt nog.
Ja. Jag har jaft 2 olika shettisar här i 2 olika omgångar som haft samma beteende .
Har jag extra god mat tro? Eller är det att jag ger så pass blöt mat så de måste dricka lite också ochbdå går för sakta .
Eikar älskar sitt gojs ochbsörplar i sog direkt. Y var mer tveksam första 2 gångerna men verkar nu ha uppenbart fattat hur gott det är .Det är lite skumt för min ena som bara älskar sitt gojs och dricker upp det i ett enda svep gör inte så medan den andra som tycker att gojset kan vänta minst två timmar innan han ens tänker på att dricka upp det.... han har "godisben", som en av medryttarna säger.
Tror det ligger mer på smaksidan, som sug av tunga när det är sött eller så. Men det är min killgissning.
Hermes älskade det tills jag hade i elektrolyter. Det var äckligt så nu är han helskeptisk, trots att det var flera veckor sen jag gjorde detEikar älskar sitt gojs ochbsörplar i sog direkt. Y var mer tveksam första 2 gångerna men verkar nu ha uppenbart fattat hur gott det är .