Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min pålle tappade alltid sina skor fram på sommarbetet så då föreslog min hovis flappskor. Har provat nu två somrar och det funkar. Han har inte tappat en enda sko. Nackdelen nu när det är så blöt och grisigt är att det är lite svårt och göra helt rent under men med lite pill går det också. Hälsningar/Elisabeth
Hade det två perioder förra året på min islänning pga att han lätt trampade av sig skor + att det skulle främja hovtillväxten. Han verkade trivas bra med dem och det fungerade utmärkt. Inte en tappsko och hovarna utvecklades bra.
Skulle aldrig tveka att använda det igen om behov uppstod. Finns lite olika "flappar" och det är viss variation i hur lätt det är att kratsa hovarna med dem.
Vad är ungefärliga kostnaden för en skoning med flapp skor jämfört med en traditionelle rundskoning? Min hovslagare har ett ganska "typiskt" pris på rundskoning av vanlig modell, ligger på 750kr.
Exakt så är det i mitt fall oxå! Ofta tappskor, Tunna väggar, allmänt dåligt kvalitet samt hårsmån att spika i. Så igår slog min hovis på flappskor fram. Hoppas det funkar!!!!! =)
min hade flap ett tag för han har hbf, men han är även inåttåad och stor, så han slet ner insidan så bara typ hava var kvar efter 6 veckor. min är en sån som drar av sig skor lätt, han kunde dra av flappen också när han gick på bete. klantig häst :P
kostade 200 extra hos min
så min kan inte använda det bra, så jag låter bli, har CR nu (mantorps rek) och det funkar kanon
Hästnyheter Mounted Games gör årets första världsmästerskap och för framtidstalanger väntar nya starter i svenska hopplag. Ingen femstjärnig tävling...
Trädgård & Växter Det kan det nog vara! Jag hade en påse supergamla solrosfrön som jag slängde ut. Hade för mig jag gjorde det just ute, men jag kan ju ha...
Lantbruksdjur Jag läste igenom några dokument på jordbruksverket, de har en del bra gratis broschyrer om man går in på deras webbshop och där stod det...
Hästmänniskan Letar absolut ingen häst, men fönstershoppar emellanåt och det finns en till salu nu som jag typ, hade stympat mig själv för 🥹 f. -24:a...
Hästhantering Min lilla är så sjukt stökig att leda (saknar nog riktig lekkompis i hagen just nu, men iväg på unghästbete i sommar) så bad tränaren om...