Fläta eller inte ? HJÄLP!

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare LittleBigManLover
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 042
L

LittleBigManLover

:confused: Hallå allihopa! Nu behöver jag svar på en fråga. Får man ha fläta i svansen när man tävlar eller inte ?

Sv: Fläta eller inte ? HJÄLP!

tror inte att man får ha det i allfall inte i dressyr... nog ok i hoppning:rofl:

I dressyr får man ha fläta men inte rosett. I hoppning får man ha vad man vill - både fläta och rosett!

man kan lägga tyngder i och få hästen att lyfta mer på svansen så ser det elegantare ut, samt att en del lyfter på det mer endast av flätan.
Det var förbjudet förut men int nu längre.

Jo, men hur skulle det kunna påverka hästens hoppning? Den hoppar ju ändå inte med svansen.

Hon var nog inne på dressyr..

ah sorry, var som sagt inne på dressyren. missade att det var hopp-forumet!

Men vi är väl på Dressyrsidan nu eller... jag är aldrig inne på hoppning så då måste vi var inne på dressyren:D
Marija

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Någon som sitter på en toppen-tutorial eller det ultimata knepet för att göra inbakade flätor? Skulle så gärna vilja kunna göra både en...
Svar
10
· Visningar
760
Senast: mysboll
·
Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 076
Senast: cili
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 659
Senast: Mirtai
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
987
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet