Flätade lädertyglar? Prisklasser mm.

Gilette

Trådstartare
Är alla märken av flätade lädertyglar lika bra, och ger lika bra grepp? eller är de som kostar 1000 kr bättre och ger bättre grepp än de som kostar 200-400 kr???

Sv: Flätade lädertyglar? Prisklasser mm.

Skillnaden i prisklasserna beror på lädrets kvalitet. Sämre kvalitet=billigare.

Är väl ungefär samma grepp kan jag tänka mig.

Sen beror det ju lite på vad det är för läder också.

/Dressyrfantasten :)

De billiagste är ju ofta inte så mjuka i lädret och blir därför stela och klumpiga att hålla i. Medan det dyraste ofta fungerar lika bra som de i mellanprisklass, förutom att det inte har något fint märke. Så är det med det mesta inom hästutrustning.
Men när det gäller flätade tyglar är Dyon en klass för sig! Deras är helt underbara:love: De är smalare än andra och helt enklet väldigt genomtänkta och bra gjorda.

De kostar 680kr på www.equinet.nu

1331.jpg

Okej, ungefär vad är medelprisklass för dig?
har du några andra förslag på märken som kanske kostar runt 200-400 kr???

Antar att du svarade mig. Nästan 700 är ju väldigt dyrt för ett par tyglar tycker iaf. jag och jag har inte råd med det sjäv utan har bara ridit med andras. Men har du råd med det är de helt klart bäst.
Annars vet jag inte, jag hade gått till affären och tagit de som kändes bäst och som kostade lagom för mig, eller sparat...:)

jag har billiga från hööks.. kostade 200 nånting.. hållt skitbra :p så hade kanske tur ?:)

Liknande trådar

Hemmet Ja. Jag behöver köpa en ny bäddmadrass och jag tror nog att jag bara har köpt en bäddmadrass i hela mitt liv. Jag står och velar mellan...
Svar
7
· Visningar
559
Senast: mysboll
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 244
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 507
Senast: Lavinia
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första... 2
Svar
24
· Visningar
2 628
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka