Bukefalos 28 år!

Flaxgenen bland SWB?

Sv: Flaxgenen bland SWB?

Mja, rabicanoanlaget ger vitt uppe vid svansfästet. Jag tror inte att det är det cirkus menar, utan snarare att det är två olika röda nyanser på svanstaglet.
 
Sv: Flaxgenen bland SWB?

Och det där med olika nyanser på taglet har jag förstått är/kan vara en helt normal fuxsvans.
 
Sv: Flaxgenen bland SWB?

kl

Kom på att jag sett två st e. Chirlon också! En ue. Lambourghini och en ue. Flemmingh
 
Sv: Flaxgenen bland SWB?

Tror jag inte. De är inte vita nånstans, men välsigt ljusa på sina ställen och väldigt mörkt röda på andra ställen
 
Sv: Flaxgenen bland SWB?

Det är just det jag försöker säga - är verkligen alla med ljusa manar och svansar flax-fuxar, jag tror inte det alls. Kollar man på flingorna till exempel så har de ju väldigt specifik färg runt nosen och de är ju extremt ljusa i manen och svansen alltid, sällan man ser färgförändringar där
 
Sv: Flaxgenen bland SWB?

Det är just det jag försöker säga - är verkligen alla med ljusa manar och svansar flax-fuxar, jag tror inte det alls. Kollar man på flingorna till exempel så har de ju väldigt specifik färg runt nosen och de är ju extremt ljusa i manen och svansen alltid, sällan man ser färgförändringar där

Men har de inte en speciell variant av färgen, då? Blackar av andra raser ser ju inte alltid ut som fjordingar heller, t ex.
 
Sv: Flaxgenen bland SWB?

Tror jag inte. De är inte vita nånstans, men välsigt ljusa på sina ställen och väldigt mörkt röda på andra ställen

Fast flaxet måste ju komma i dubbel upplaga för att synas, så dolt kan det ju bäras. Men en hel del fuxar är inte flaxfuxar, trots att de är reggade som det.

Den här är inte flaxfux, men är reggade som det:

270576_10150314361119612_7646958_n.jpg


Manen är bara solblekt. Pappan vet jag inte har flax så hon kan omöjligt vara det +att hon inte ser ut att vara flaxfux, om ni frågar mig ;)
 
Sv: Flaxgenen bland SWB?

Pappan vet jag inte har flax så hon kan omöjligt vara det +att hon inte ser ut att vara flaxfux, om ni frågar mig ;)
eftersom flaxgenen är recessiv så kan pappan ha genen utan att det syns på honom = kan nedärva genen
så din slutsats är inte helt korrekt...

(däremot tänker jag inte ge mig in i diskussion om huruvida din häst har flaxanlaget eller inte)
 
Sv: Flaxgenen bland SWB?

eftersom flaxgenen är recessiv så kan pappan ha genen utan att det syns på honom = kan nedärva genen
så din slutsats är inte helt korrekt...

(däremot tänker jag inte ge mig in i diskussion om huruvida din häst har flaxanlaget eller inte)


Sant, gjorde en tankevurpa, men flax har hon inte. Manen är enbart solblekt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 577
Senast: miumiu
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 708
Senast: alicegard
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 203
Senast: skiesabove
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 309

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp