Fleecefodrade ridbyxor

Calvaro

Trådstartare
Såg att det fanns fleecefodrade ridbyxor. Hade varit skönt att ha i höst. Någon som dela med sig av sina erfarenheter?

Sv: Fleecefodrade ridbyxor

Jag tror det kommer kännas svettigt i rumpan med fleece där...

Jag har ett par, dom är super sköna när det är riktigt kallt, men man känner sig som en flodhäst i dom :p

jag ska köpa ett par när lönen kommer runt den 25. ska bli skönt..har börjat fundera på att plocka fram understället redan, brrr..
kan tänka mig att man slipper understället iaf :banana:

*knapp*

Vilka märken har fleecefodrat förutom hööks? Har för mig att pikeur har haft, stämmer det?

ja Pikeur har..och Horze har nån modell, kommer dock inte ihåg om de var Pikeur eller något annat märke :p

jag har Pikeur och de är jättesköna, och man har inget fleece i baken så man blir inte svettig av fleecen som nån sa!

Jag har ett par! Superskönt på vintern att slippa ha på sig underställ.
Kan varmt rekommendera. :laugh:

Jag använder mina fleecefodrade ridbyxor redan då man fanken får köldskador i det här landet när hösten börjar komma på allvar. :mad:

Jag har:
Ett par gråa Pikeur Mondega
Ett par marinblå Pikeur Lugana

båda paren är helskodda och fleecefodrade. Precis som Eve säger så är det inte fleece i baken, fleecen sitter på insidan av tyget på ridbyxorna alltså inte någonstans där det är skoning.

Skulle jag rekommendera några så skulle jag säga Pikeur, finns inga andra ridbyxor som är lika sköna, speciellt inte fleecefodrade.

Senast ändrad:

Köpte på hööks för en billig peng och jag älskar verkligen dem, det fanns inte i min storlek just då så de är något stora men varma och sköna det är dem:love:

Jag avgudar mina fleecefodrade Pikeur Cindy ridbyxor! Sååå himla sköna. Inte lika strechiga som vanliga Cindysar men så varma och gosiga. Rekommenderar varmt!! :)

Jag har ett par Pikeur Mondega på ingående om ett par veckor som är "borstade" på insidan, antar att det är fleece.
Ser verkligen fram emot dem!

Liknande trådar

Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
610
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 424
Senast: Silje
·
Utrustning Vi behöver en tråd här också! Vad hoppas ni fynda? Jag ska till SIHS och hoppas göra något fynd på mässa även om jag egentligen inte... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 579
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
547

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ormbett
  • Shettistråden del II
  • Ponnytrav
Tillbaka