Fleecefodrat regntäcke på Eko

Chili

Trådstartare
Jag är osäker på vilket märke det är men antagligen Hansbo. Nån som vet vilket jag menar?
Jag är i lite akut behov av ett rentäcke då mina tycks läcka obehindrat :mad: Eko ligger på vägen hem... Bra va ;) Har länge kikat på deras olivgröna fleecefodrade regntäcke men aldrig blivit av att jag köpt det.

Är det nåt att ha? De kan ev även ha ett 100 g fodrat från Shires, tar nog hellre det om det finns, men det är inte säkert att det finns. Nån som har erfarenhet av båda? Mitt ena som läcker in är förvisso Shires men det har ju några år på nacken och har varit prickfritt tidigare. Men det börjar bli fuktigt på insidan av normalt regn.
Annars får jag åka in till stan och handla något dyyyrt täcke och det var väl inte riktigt vad jag hade tänkt mig...

Har ingen erfarenhet av Hansbos olika täcken sen innan. Ska passa ett storbogat men inte onormalt brett fullblod (köttbullemodellen). Han verkar passa i de flesta täcken, som tur är :D

Sv: Fleecefodrat regntäcke på Eko

Jag tkr dom är bra, har både övergångstäcke och regntäcke från det märket. Är väl de som heter event, jag är nöjd iaf och hästarna får inga skav

Har ett sådant event täcke och är nöjd med det.
Det enda som jag inte riktigt gillar är att bogvecket är så stort, glider bak på min kille.

Jag har det olivgröna, fleecefodrade. Jag tycker att det sitter bra (har tyvärr ingen bild) och peppar peppar så har det aldrig läckt heller :D Bra täcke för pengarna, absolut.

Oh vad bra, nu blev jag påmind också :D Hade totalt glömt bort att jag måste handla på väg hem... *snurrig* Härligt att det verkar bra! Hoppas det finns i affären bara.

Finns ett ljusblått/mörkblått regntäcke på Eko (Event) som sitter superbra! Jag har det vinterfodrade.

Jag har ett fleecefodrat från Event, det gråblå med reflexer, sitter bra och funktionellt men det är sjukt tungt.

Det är det som finns på hemsidan... Kanske är samma som det olivgröna fast ny design?

Nåväl, det verkar ju vara helt okej så får nog bli ett sådant (oavsett färg)!

Det var nog ett sådant det blev, fast svart med reflexkantband. Var samma som det olivgröna. Det fanns också 100 g från Event, inte från Shires, de verkar inte ha Shires längre. Nästa gång blir det ett sådant 100 g, verkade riktigt bra med glansig fin insida.

Hoppas det håller tätt idag! Domani täcket (bara någon månad gammalt) hade läckt igenom totalt igår så han var alldeles blöt i pälsen :mad:

Jag har det svarta med reflexkant från Event. Än så länge är jag nöjd med det :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka