Fleecelindor?? när då?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Meya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 82
  • Visningar Visningar 7 130
M

Meya

Kan man rida med fleecelindor? Eller visst är det mer stall&transport?
När man rider brukar man ha elastiska? eller?:S:crazy:

Sv: Fleecelindor?? när då?

Du kommer få väldigt olika svar har jag en känsla av beroende på vem som svarar.
Men ja, du kan rida med fleecelindor. Jag rider mer med fleece än vad jag gör med elastiska. tror jag har ett par elastiska typ.
Fleece kan du också använda vid stall&transport ja.

Jag använder paddar + fleecelindor endast till stallbandage, till ridning använder jag paddar och elastiska lindor.
jag tycker att fleece är så fult att rida med, och de glider lättare ner, samt att man får bättre stöd med elastiska.

Innan red jag alltid med lindor och alltid i fleece.... jag tycker bäst om dom.. man kan även använda dom som stallbandage.

Jag använder bara fleecelindor när jag rider.
Elastiska är skitdåliga.

Till fleecelindor bör du alltid ha padd under, de kan bränna sönder ordentligt annars. Fleecelindor passar både till stallbandage och ridning.
Jag lindar inte med något annat än fleecelindor när jag rider, elastiska är fruktansvärda.

av vilken anledning är de "skitdåliga"?

Fleecelindor kan man både rida med och ha som stallbandage. Elastiska har man bara när man rider. Jag använder padd under både elastiska och fleecelindor men vet att vissa lindar fleece direkt på benet.

innan så lindade jag fleecen utan padd, då jag inte viste bättre :o men min häst fick aldrig bränskador eller annat. men nu kör jag med padd ;)

jag ahr just nu ett par fleece som stallbandgae men det fastnar så mkt spån i dom så jag föredrar stickade som stall och trnasport bandage.

har fllece bandage ibland då hongår markarbete till tävling/träning har hon elastiksa då dom sitter och ger bättre stöd

Till ridning har jag padd och elastiska bandage och till box/transport har jag padd och fleecebandage.

Jag har både fleecelindor till ridbandage och som stallbandage.
Tycker bättre om fleece än elastiska faktiskt.

Jag använder nästan bara fleecelindor. Jag lindar alltid dem utan padd när jag rider, men med när hästen har stallbandage.

*kl
Jag har aldrig hört att fleece skulle bränna utan padd, utan tvärt om, de har blivit så populära för att man slipper linda med padd.

Sen finns ju de där från Anky, som är fleece närmast benet och elastiskt ytterst, och de ska man ju kunna använda utan paddar, eftersom fleecen blir som padd. Sen om de är bra eller inte vet jag inte..

Jag har ett par såna med fleece innerst och elastiska ytterst. De har jag när jag rider dressyr och markarbete (då få gånger de blir :D) Tycker dom är super då man slipper klyddet med paddar men får stadgan från elastiska delen på samma gång, otroligt smidigt! Annars har jag bara fleece utan paddar under när jag rider och jag har aldrig under 10 år fått några brännskador under eller upplevt att dom glidit ner! :) Gillar fleecen bättre än bara elastiska, har sett så många som lindat elastiska för hårt och gjort mer skada än nytta!

Fleecelindor ska endast användas vid transport/stall.
vid ridning ska man bara använda lindor som är elastiska. (men som förste svarare skrev, så är det så himla olika från folk till folk)
Fleecelindor gör mer skada än nytta vid ridning, men det är ju upp till var och en hur rädd man är om sin häst.:cool:

Till fleecelindor bör du alltid ha padd under, de kan bränna sönder ordentligt annars. Fleecelindor passar både till stallbandage och ridning.
Jag lindar inte med något annat än fleecelindor när jag rider, elastiska är fruktansvärda.

På vilket sätt skulle fleece bränna?? Det är snarare elastiska som gör det, jag har alltid lindat med enbart fleecelindor (utan paddar vill säga).

såg idag på hansbros lilla tidning att de hade elastiska fleecelindor! de kanske vore nåt för er ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en grimma likt denna på bilden. (Obs! Prisklass lägre/slit och släng) Dvs vanlig nylon + ändarna som fäster i ringarna...
Svar
16
· Visningar
1 002
Utrustning Är Fir-Tech Allroundschabrak m. Elastiska Band lika bra som Equiband Pro System?
Svar
6
· Visningar
490
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
398
Senast: Oknytt
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 103
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skrotvärde bil
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur