Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har alltid fått lära mig att man INTE ska linda med akryl utan paddar under... just för att de är bättre lämpade som stallbandage, och för att de lättare "bränner" än fleece, och för att de är stummare än fleece.Jag har två par fleecelindor och ett par i Acryl. Jag tycker det är enklast och smidigast att linda utan paddar och då är det acryllindor eller fleecelindor som gäller.
Ja, det kan man, men det blir gärna väldigt klumpigt när man lindar.Kan man rida med fleecelindor?
Personligen använder jag dem bara till stallbandage, med tjocka paddar. I nödfall till transport.Eller visst är det mer stall&transport?
Ja, de är lättare att linda, sitter bättre och ser mycket snyggare ut.När man rider brukar man ha elastiska? eller?:
Jag har ett par såna med fleece innerst och elastiska ytterst. De har jag när jag rider dressyr och markarbete (då få gånger de blir) Tycker dom är super då man slipper klyddet med paddar men får stadgan från elastiska delen på samma gång, otroligt smidigt! Annars har jag bara fleece utan paddar under när jag rider och jag har aldrig under 10 år fått några brännskador under eller upplevt att dom glidit ner!
Gillar fleecen bättre än bara elastiska, har sett så många som lindat elastiska för hårt och gjort mer skada än nytta!
förrutom då att man missar hela poängen med lindning: som ska ge ett jämnt tryckfördelande stöd åt senor och kotor. utan padd kan du aldrig få det jämna trycket. Det blir skarvar och ojämnt tryck hur duktigt man än lindar.
så ni som är emot ridning med fleecelindor i den här tråden, anser ni också att det är dåligt/farligt att rida med padd + fleecelindor??