Fleecelindor?? när då?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Meya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 82
  • Visningar Visningar 7 130
Sv: Fleecelindor?? när då?

Precis så tänkte jag också.
Hon sa att en veterinär hade rekomenderat detta..

Eftersom fleece inte är elastiska så "stryper" det benet vid ansträngning. Lärde jag mig på det hästgymnasiet jag gick på. sen står det i "hästhållning i praktiken" av mats hellberg(tror jag) . under arbetsbandage att det ska användas padd och elastiska lindor.

Hur hårt lindar ni egentligen?

Jag praktiskt taget bara lägger på fleecen när jag lindar med den. Sitter som gjutet även utan padd.

Fleece används just nu vid motion för att snabbare få en ökad genomströmmning. Annars används ben"lulllull" väldigt sällan, mest för att det inte behövs.

Intressant tråd, gäller bara att sålla agnarna från vetet.

Senast ändrad av en moderator:

Så hårt att inte lindan glider ner/av.
I rörelse /under ansträngning så "utvidgas" benet. eller rättare sagt senor osv.
och eftersom fleece är otöjbart så "begränsar" man benets aktivitet, eller hur man nu ska säga. (jag ska iaf inte bli lärare inom nått slag, med tanke på hur svårt jag har att formulera mig :p )

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en grimma likt denna på bilden. (Obs! Prisklass lägre/slit och släng) Dvs vanlig nylon + ändarna som fäster i ringarna...
Svar
16
· Visningar
1 003
Utrustning Är Fir-Tech Allroundschabrak m. Elastiska Band lika bra som Equiband Pro System?
Svar
6
· Visningar
490
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
398
Senast: Oknytt
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 108
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka