Bukefalos 28 år!

Fler kattfrågor!!

Z

zeemee

Jaha, kanske kan någon ge mig en anledning till att min stackars kille får utstå diverse närmanden av Movits?

Katten biter och slickar i hans skägg så fort han får chansen (oftast i sängen). Trots upprepade tillsägningar ger han sig inte.
Vad vill katten?

Att raka sig är inget alternativ för honom heller...

/ZM
 
Sv: Fler kattfrågor!!

Han kanske tycker det är mysigt med skägget :)
Hade en gång en pojkvän med skägg & jättelångt hår & lillkisse var helt paralyserad av honom hans skägg,hans hår ja allt,bet,rev & slet honom i gåret,snurrade in sig i det & slickade på det...Aldrig förstått det heller då jag själv har långt hår (ej skägg) :D och det har mina katter varit helt ointresserade av men just denna killen tyckte lillkisse var mycket facinerande...Kan väl tillägga att han det gick så långt så killen vägade sova här sen pga katten :cool:
 
Sv: Fler kattfrågor!!

Hehe...ja jag vet inte, man kan ju berätta att våran missa brukar "beta" både mig och sambon i håret. Särskilt när man kommer hem och hon skall hälsa, då gnider hon sig "panna mot panna" och tar sig sedan en tugga vid hårfästet ;)
 
Sv: Fler kattfrågor!!

Samma här, mitt långa hår är absolut inte lika intressant som hans skägg... Jag föreslog för honom att det kanske kunde ha med hans hygien att göra, men det dementerades bestämt.
När Movitz rengör sig själv, ser jag ju att han biter och slickar, så det är säkert normalt i rengöringssyfte, men min nyduschade kille kan väl ändå få slippa hans tvätteri?!

Hoppas att det hela slutar snart iaf, vill ju gärna ha kvar honom intill mig även på natten. :)

För det kan väl inte ha med svartsjuka att göra? Att katten vill "jaga bort" min kille?
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 596
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 248
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 360
Senast: Migo
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 209
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp