Fler "krävande" jobb?

Nu kan jag iofs tycka att gränsdragningen för fel är lite snäv när det gäller kör- och vilotider.
Enstaka mindre förseelser bör inte ge straff vid kontroll medan ofta upprepade bör ge rejält kännbara straff, både för föraren och åkeriet.

Det håller jag absolut med om men man får ju inte till en regeländring genom att bryta mot dem. Jag tycker vissa regler inom min bransch är lite knasiga men det är bara att gilla läget. Jag är dock inte tillräckligt irriterad på dem för att engagera mig politiskt för att få till en ändring :D

Fast som jag skrev: med ett jobbval så kommer oxå en "val" av kocenkvenser.

Jag får för mig att du vill hitta ett jobb som har exakt samma princip? En enkel miss och du personligen får böter.
Kör en väktare, taxichfför tex förfört kan hen få en personlig böter.

En annan får leva med att andra människor dör eller att man kostat andra företag miljonbelopp.
Men man väljer väl ändå aldrig konsekvenserna? I så fall borde livet vara buslätt.

Hur skulle du ställa dig till att minsta fel du gör på t ex färdskrivaren kostar 3000kr antingen för dig eller åkeriet?

Hur skulle du ställa dig till att minsta fel du gör med ex.vis en kryddblandning orsakar en anafylaktisk chock som gör att en annan människa dör och du alltså blir vållande till annans död?

Sorry, men även om chaufförer har mycket regler och sådant att följa så har de allra flesta yrken också lagar och regler att följa och där brott mot dem eller okunskap orsakar avsevärt värre följder än pengaböter..

Hur skulle du ställa dig till att minsta fel du gör med ex.vis en kryddblandning orsakar en anafylaktisk chock som gör att en annan människa dör och du alltså blir vållande till annans död?

Sorry, men även om chaufförer har mycket regler och sådant att följa så har de allra flesta yrken också lagar och regler att följa och där brott mot dem eller okunskap orsakar avsevärt värre följder än pengaböter..
Som lastbilschaufför kan du även köra ihjäl x-antal personer, se bara julmarknaden i Tyskland, och för att inte tala om den andra händelsen, var det Frankrike?
Jag menar inte att böter är det värsta, jag vill bara veta vilka branscher som är liknande med konsekvenser. Det är ingen tävling om vilka som är "värst".

Har du hört talas om personer som är vetgiriga och nyfikna? :)
Ja givetvis. Men jag frågar igen: Om du inte tycker att det är märkligt eller särskilt speciellt att man kan få böter om man bryter mot regelverket, varför anser du det vara så krävande då?

Som lastbilschaufför kan du även köra ihjäl x-antal personer, se bara julmarknaden i Tyskland, och för att inte tala om den andra händelsen, var det Frankrike?
Jag menar inte att böter är det värsta, jag vill bara veta vilka branscher som är liknande med konsekvenser. Det är ingen tävling om vilka som är "värst".

Fast det var ju inte legitima chaufförer utan terrorister?!

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 402
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 283
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 833
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 461
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka