Fler som fått detta mail???

verrdogan

Trådstartare
La Loterie RomandeRue Marterey 131002 LausanneSwitzerland.
Dear sir/ma
This is to inform you that your email address has won EUR1000000 (One million Euro) in the LOTERIE ROMANDE final email lotto draws held this month. Please contact your assigned release manager, Mr.Mac Grant by his email below; Mr. Mac GrantForeign Services Manager,Information and Payment Bureau.London Representative Office.Phone: 00 44 702 403 5806Fax: 00 44 870 471 1698Email: (mail adress till dom) for more information and release details. Yours faithfully,P.S PascalLottery Result Co-ordinator,Loterie Romande.

Sv: Fler som fått detta mail???

Skulle ju bli jätte glad om de vore så att jag vunnit dessa pengar. Men de är väl förmodligen bara lurendrejeri.'
Är det fler som fått ett sånt mail.
Tycker ni man borde maila tillbaka?

Sambons lillebror har fått samma, på deras företag. Dom hade visst vunnit 2 miljoner euro.

I det mejlet stod det dock "dear mr. XXXX" hans namn.

Jag säger bluff.

Skulle ju bli jätte glad om de vore så att jag vunnit dessa pengar. Men de är väl förmodligen bara lurendrejeri.'
Är det fler som fått ett sånt mail.
Tycker ni man borde maila tillbaka?

Kasta, svara absolut inte. Det är en bluff.

Lur av högsta grad dessvärre ;)

Sådana dimper ner i mailen lite nu och då och jag slänger dem allt eftersom, men en gång beslutade jag mig för att svara och fick ett fint certifikat på vinsten och sedan följde en oändlig mailkorrespondens som efter säkerligen ett 30-tal mail mynnade ut i att för att jag skulle få ut vinsten, som redan var skickad (givetvis :smirk: )via bud så skulle jag bara behöva betala in xxxxxx kronor :D

Då bad jag dem helt sonika fara och flyga och att ge f*n i att försöka lura folk :devil:

Jag har också fått ett sånt mail idag. Givetvis är det för bra för att vara sant, men varför skickar någon ut såna? Och vad händer om man svarar? Nån som vet?

Det som händer när man svarar är att man kommer att bli ombedd att stoppa in x kronor på ett konto för att få ut pengarna.

massa i min skola har fått det, och det är ett virus mail som går, så det bästa är att inte öppna det och ha ett bra antivirusskydd;D

Hejsan
Jag har också fått ett sånt
Jag svarade inte men nu har jag fått något från enligt vad som stod "Western Union" som vill sätta in pengar på mitt konto. Jag ska dock skriva ut mailet och gå till Western Union här i Sverige o se vad som händer. Jag är dock skeptisk

Ja, om du inte väntar på någon utbetalning så är det säkerligen en bluff.

En enkel sak man kan göra är att söka på google på någon typisk fras i mailet man fått. Då brukar man kunna hitta info från andra som fått samma mail.

jag fick ett idag, och svarade..det dröjde inte länge förrän det kom ett svar om att jag ska uppsöka närmaste Western Union kontor och sätta in £510 till någon Molly Drummond i England,naturligtvis finns det ingen sådan.

gammal tråd men allvarligt, varför öppnar man ens såna mail??!! finns det verkligen folk som tror på dom?? Jag får flera i veckan men reflekterar aldrig ens över dom för oftast tar spamfiltret dom eller så åker dom bara ner i papperskorgen på en gång...

Liknande trådar

IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Svar
19
· Visningar
3 854
Hästmänniskan Har en ponny ute på annons, och får ett sånt här mail.. Hello, Thanks for the email, everything is ok with me. please allow me to... 2
Svar
21
· Visningar
4 229
Senast: Blueeyes
·
IT & mobiler Fick detta mail idag: "This is email from Windows Live Hotmail® and we are sending to all account user for safety. Due to the...
Svar
9
· Visningar
1 287
Senast: Stereo
·
IT & mobiler eller....?? Hur många har fått liknande mail denna gången då?? :) // Sita Congratulations - Official Prize Notification The...
Svar
10
· Visningar
1 201
Senast: Kexchoklad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Borlänge?
  • Lekstuga
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur