Bukefalos 28 år!

Flera oklarheter kring auktionshästarna

Sv: Flera oklarheter kring auktionshästarna

Det måste vara någon person som ansvarig för försäljningen?:confused:
Personligen skulle jag alldrig köpa en häst utan "Pass" papper som medföljer....:cool:
 
Sv: Flera oklarheter kring auktionshästarna

Det var polisen som sålde hästarna.

Oavsett vem som ägde hästarna så var de i ett sådant skick att de fick omhändertas i maj, efter länsstyrelsens beslut om omhändertagande var djuren i polisens besittning.

Då var det också ägarna på Island som var ansvariga för hästarna och de som ska lastas för vanskötseln? De ska också betala hästarnas uppehälle på pensionaten i tre månader, med kostnaderna som är där för 40 hästar i tre månader så kan jag lova att det inte blev något över från auktionen.

Tråkig bara att detta drabbar tredje part.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Vet inte om jag bara haft otur eller om det är något annat tok. De senaste 5 åren har jag varit på 5 olika arbetsplatser. 2018 var jag...
Svar
4
· Visningar
1 745
Senast: Gotthard
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 574
Senast: Flixon
·
  • Artikel
Hästnyheter Tingsrätten ger den välkände avelsprofilen rätt. Han slipper betala polisens fakturor på över 800 000 kronor för hästar som omhändertogs...
Svar
4
· Visningar
1 422
Senast: Anders
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
17 555
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp