Bukefalos 28 år!

flexikoppel

Jo kanske det, men hennes hund gör ju utfall för att den är rädd, annars lyder den bra.

Jag tror mer på ett besök ( eller två :)) hos en hundpsykolog som kan ge mer hjälpfulla tips om hur man bygger upp tillit och förtroende än att träna ..

Det är först när man byggt upp ett förtoende som man har något att träna med/för.
 
Hundpsykolog är bra det med men man måste även träna på vardagliga saker sånt amn kan göra själv som inte kostar åså mkt=)
 
Allt är inte svart och vitt, bara för att hunden inte kan vara lös betyder inte det att den är som en groda utan ben ( hopplös )

Om hunden inte litar på sina förare så måste man först bygga upp ett förtroende innan man ger sig in på att träna hunden på ex bruks ( finns mycket störande orosmoment)
 
Försök hitta ett inhägnat område där du kan släppa hunden lös. Skojigt för hunden och säkert för er båda.
 
:smirk: problemet är bara att hon inte är ett endaste dugg intresserad av godis när det kommer en annan hund i närheten. jag har provat alla möjliga metoder på henne, allt från att ignorera henne till att skälla på henne. inget fungerar särskilt bra. det är därför jag tror att det är dags att vi får hjälp utifrån, då idéerna börjat sina.

vi har två små hundrastgårdar som vi går till ibland.
 
Det verkar som om våra hundar är rätt lika. Jag har själv bestämt mig för att ta hjälp av en hundpsykolog då jag inte kan lösa detta själv. Det är så otroligt jobbigt att alltid gå och vara rädd för att möta andra hundar och inte våga lite på sin hund. Min hund är ju dessutom stor så jag måste ha en grimma på honom för att orka hålla honom när det kommer andra hundar. Och han skäller på valpar, tikar, hanar och katter. Han kan tom stå och skälla utan att det är någon i närheten.

/Maria
 

Liknande trådar

S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
1 850
Senast: Disen
·
Övr. Hund Jo, det är ju som så att jag har en liten schäferkille på 4.5 månad som är uppe i spökåldern rätt ordentligt. Nu har jag tur så han...
Svar
12
· Visningar
1 064
Senast: Bewildered
·
C
Övr. Hund Jag har just köpt ett till min lilla hund. Hon har samma krav på sig som om hon vore lös vad gäller att lyssna, stanna etc. Enda...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 136
Senast: Bumble-Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp