Flipi från Österåker

Sv: Flipi från Österåker

Ger Flipi frisk avkomor utan spatt och exem?
Någon som vet någon spatt eller exemhäst efter honom?
 
Sv: Flipi från Österåker

För att jag visst blir kär i varenda djur som bor hos mig:o .
Aldrig mer fodervärd:cool: .
 
Sv: Flipi från Österåker

För att jag visst blir kär i varenda djur som bor hos mig:o .
Aldrig mer fodervärd:cool: .

Sådan är jag med blir kär i varenda djur som bor hos mig. :)
Ska också köpa min foderhäst. Han är 4 år och jag har ridit in honom själv. Min tränare tror att han kan bli mycket bra. Men det är inte därför som jag vill köpa honom utan för att jag älskar honom. Hade en träningshäst ett tag. Henne ville jag också köpa. Tur att min sambo stoppar mig ibland. :rofl:
 
Sv: Flipi från Österåker

Jaa det blir dyrt i längden. Min egna häst som jag haft i fyra år, var jag också fodervärd åt till en början... Man hade ju kunnat hoppas att jag skulle lärt mig nånting där men icke:angel: -.
 
Sv: Flipi från Österåker

Jaa det blir dyrt i längden. Min egna häst som jag haft i fyra år, var jag också fodervärd åt till en början... Man hade ju kunnat hoppas att jag skulle lärt mig nånting där men icke:angel: -.
Jag har en egen ettåring på tillväxt och så min fyraåring på foder. Honom ska jag köpa men sedan sätter nog min sambo stopp. ;) Han tycker det räcker jag har två hästar och två utställningsgreyhounds. Kan inte förstå varför :rofl:
 
Sv: Flipi från Österåker

Nej jag förstår inte heller. Jag är lite sugen på en tredje katt...:angel:
 
Sv: Flipi från Österåker

Vi har fött upp en avkomma efter Flipi.
Isak från Snäcksjön.
(undan 1:a klass sto)
Flotta gångarter och hade jättelätt för sig. Trygg och trevlig, bestämd herre med stor charm och människokär.

isakel1.jpg


isakell3.jpg


isakell.jpg

Du kan läsa mer och ser fler bilder här.

MVH
Ella
 
Sv: Flipi från Österåker

Superfin häst, var det inte den Eyvi red/visade på något fick jag för mig?! Hur går det föresten med din fina hingst?
 
Sv: Flipi från Österåker

:)
Jo, Eyvi red honom för många år sedan på en visning av Flipis avkommor.

Jag har flyttat till Stockholm och glitnir står på Bärby hos Jenny och Hreggi nu.
Lite tråkigt, jag saknar honom verkligen, men kan inte ha häst här just nu. Känner mig också lite stor på honom, han är så himla liten (138), jag skulle behöva bli lättare för att det ska kännas helt okej.
 
Sv: Flipi från Österåker

Sammet> Jag vill det, men Glitnir är pappas häst och pappa verkar intetycka att dte spelar så stor roll. Pratade med Hreggi sist jag var där och han ryckte mest på axlarna när jag tog upp saken. Det verkar som att jag ska bli tvungen att göra det själv för attd te ska bli gjort och då är frågan om han ens höjer sig..

Josephine> Ja, han är en fantastisk häst. Rena klara gångarter, mycket motor och samarbetsvilja. Han är efter Hilmir fra Sauðárkróki och ue Ofeigur frá Flugumyri. Det har pratas lite om att sälja honom, jag tycker att det vore tråkigt och pappa vill nog egentligen inte. Men det är svårt när jag inte är hemma och rider och håller lite ordning på saker och ting.

Ella
 
Sv: Flipi från Österåker

Såg att två av hans döttrar fick bra bedömningar på Strömsholm i början av maj, det var ju positivt. Min lille kille :love: nyss fyllda 1 har blivit jättefin, högrest töltar han runt i hagen med sina busiga kompisar. :rofl:
 
Hittade den här gamla tråden och testar att väcka liv i den.
Vilka har Flipi-avkommor idag?
De som har kvar sina sedan denna tråden behöver väl kanske inte presentera dem, men om några andra har får ni gärna göra det :)
Presentation av min Funi kommer senare..
 
Verkar inte vara någon aktiv som har Flipi avkommor här längre?
Presenterar ändå Funi från Sandvik född-06.
Han har haft många olika ägare sedan han lämnade uppfödaren vid ca fem års ålder.
Jag köpte honom i dec 2016 och det har varit väldigt mycket att arbeta med rent mentalt. Han var framförallt t i början väldigt osäker/rädd blandat med tjurskallig så det tog tid för mig att bena ut vad som var vad. Otroligt känslig för både hjälper och sinnesstämning som kontrast till sin tjurskallighet.
Har haft väldigt svårt med tölt hos mig, men jag tror vi måste komma till mycket mer lösgjordhet innan vi provar jobba mer med det. Just nu rids han mest som tregångare

I övrigt den mysigaste, keligaste och bästa hagkompis min fjording någonsin haft. Helt okomplicerad som flockledare.
 

Liknande trådar

Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 066
Senast: Marvin
·
Katthälsa Hej, Någon som har erfarenhet av vad detta kan vara?
Svar
6
· Visningar
420
Senast: Elo
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 330
Senast: Lea88
·
Avel Någon som har avkommor till denna hingst? Vad har ni att säga om dem?
Svar
6
· Visningar
295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp