Svart prick i ögat

jk84

Trådstartare
Hej,
Någon som har erfarenhet av vad detta kan vara?
IMG-20240408-WA0010.jpg
 
Det kan vara helt normala pigmentförändringar, men om de plötsligt blir fler eller större ska du söka vård. Det var vad min veterinär sa i alla fall.
 
Har din katt också fått det ?
Yes. Jag har en 13-årig hona som har typ 3 såna fläckar i ena ögat. Ber veterinären titta på dem varje gång vi är där, men än så länge har de inte påverkat hennes syn eller så. De har också nämnt att det kan vara tecken på nån slags cancer. Hon har haft det också, men inte i ögat.
 
Katten på min bild här brevid fick sådana pigmentförändringar på ålderns höst (12+ år) du kan anan dem i inner/underkant av höger öga. Absolut inget farligt enligt vet och de växte lite med tiden men påverkade henne inte alls.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insåg nu att jag har som svarta små små små prickar alltså jätte små på ett födelsemärke, dock busar jag mig jätte ofta o de sitter...
Svar
6
· Visningar
611
Hästvård Hej! Står lite kluven nu. Jag har en häst som står med en hagkompis som väldigt gärna biter i hans känselspröt/ansikte. Min kommer...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: mily
·
  • Artikel
Hästnyheter Micael Melander såg hästen komma emot honom. Sedan blev allt svart. Kuskens högra ben gick sönder och han drabbades av blödningar i...
Svar
0
· Visningar
101
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
829
Senast: enough
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp