Fakta om följande hingstar.

Esmeraldo var en favorit men gillar även hans bror Erich. Om man väljer Emerald själv vad bör man tänka på för sto? Tänker spontant ädlare sportstyp. Lämnar han stort?
Mitt sto är väldigt ädelt.
Jag har för litet material för att säga om han lämnar stort eller litet. För mig är det skitsamma iom att stoet är litet och jag är obekymrad över att få hästar runt 160. De ska hoppa så storleken spelar rätt liten roll.
 
Mitt sto är väldigt ädelt.
Jag har för litet material för att säga om han lämnar stort eller litet. För mig är det skitsamma iom att stoet är litet och jag är obekymrad över att få hästar runt 160. De ska hoppa så storleken spelar rätt liten roll.
Har ev en kandidat till Emerald i så fall sto på 162. Jag vill inte ha för stor avkomma och detta sto lämnar mindre. Hur har temperament varit?
 
Har ev en kandidat till Emerald i så fall sto på 162. Jag vill inte ha för stor avkomma och detta sto lämnar mindre. Hur har temperament varit?
Alla avkommor till mitt sto är väldigt arbetsvilliga. Stona har blivit tuffare jämfört med hingstar/valacker. Två som har Heartbreakerblod har varit lite svårare, den ena väldigt ängslig i nya situationer och snabb till flykt, den andra mer allmänt knepig.
 
Alla avkommor till mitt sto är väldigt arbetsvilliga. Stona har blivit tuffare jämfört med hingstar/valacker. Två som har Heartbreakerblod har varit lite svårare, den ena väldigt ängslig i nya situationer och snabb till flykt, den andra mer allmänt knepig.
Den tilltänkta har heartbreaker blod kanske får tänka om i så fall.
 
Den tilltänkta har heartbreaker blod kanske får tänka om i så fall.
Jo men alltså det är inget fel på Heartbreakerblod i sig. Det ger ju väldigt kvicka avkommor, men jag tycker de har varit knepigast av mitt stos avkommor. Men fortfarande är det ett väldigt litet material. Jag hade lätt använt Emerald eller nån av hans söner på ett Heartbreakersto
 
Jo men alltså det är inget fel på Heartbreakerblod i sig. Det ger ju väldigt kvicka avkommor, men jag tycker de har varit knepigast av mitt stos avkommor. Men fortfarande är det ett väldigt litet material. Jag hade lätt använt Emerald eller nån av hans söner på ett Heartbreakersto
Tack för input.
 
Alla avkommor till mitt sto är väldigt arbetsvilliga. Stona har blivit tuffare jämfört med hingstar/valacker. Två som har Heartbreakerblod har varit lite svårare, den ena väldigt ängslig i nya situationer och snabb till flykt, den andra mer allmänt knepig.
Jag uppfatta du menar korsat med Emerald men du kanske mena avkommorna haft heartbreaker blod och blivit knepiga?🙂
 
Jag uppfatta du menar korsat med Emerald men du kanske mena avkommorna haft heartbreaker blod och blivit knepiga?🙂
Nej.
Jag har ett sto som har avkommor med Heartbreakerblod och det är de avkommor som blivit svårast - även om de inte är jättesvåra på nåt sätt. Samma sto har också en Emerald och en Esmeraldo och en Kannan.
 
Nej.
Jag har ett sto som har avkommor med Heartbreakerblod och det är de avkommor som blivit svårast - även om de inte är jättesvåra på nåt sätt. Samma sto har också en Emerald och en Esmeraldo och en Kannan.
Tack men du tror det kan bli en bra match? Stoet har 9 på typ och milt temprament. Din Emerald blev den åt det sportigare hållet? Hur ser din Esmerado ut idag? Vet en som är rätt stor med långa ben och knabstrupper mamma. Men såg sportig ut.
 
Tack men du tror det kan bli en bra match? Stoet har 9 på typ och milt temprament. Din Emerald blev den åt det sportigare hållet? Hur ser din Esmerado ut idag? Vet en som är rätt stor med långa ben och knabstrupper mamma. Men såg sportig ut.
Esmeraldon är ju ett år och jag tittar inte på honom.
För mig så spelar det rätt liten roll hur de ser ut. Det viktiga för mig är att de är funktionellt byggda för hoppning.
Min Emerald var funktionell.
 
Esmeraldon är ju ett år och jag tittar inte på honom.
För mig så spelar det rätt liten roll hur de ser ut. Det viktiga för mig är att de är funktionellt byggda för hoppning.
Min Emerald var funktionell.
För mig är det viktigt hur dom är byggda vill inte ha en burk till häst.
 

Liknande trådar

Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 451
Senast: Freazer
·
Avel Jag har letat runt lite efter information om hingsten Lipton, och inte hittat så mycket som jag önskar. Tyvärr är väl tvisten om...
Svar
11
· Visningar
3 799
Senast: sinpol
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 099
Senast: Jate Volim
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 930
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp