Flippar upp med huvudet

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Lillfisen04
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 828
L

Lillfisen04

När jag tar i båda tyglarna försiktigt så ger pollen efter direkt både skritt o trav, men oftast efter 2-3 steg så tar han upp det rätt fort igen, då tar jag igen försiktigt och han ger efter..så där håller vi på hela tiden. Han ger ju efter bra när jag tar i honom men hur fasiken ska jag få honom att förstå att han ska vara kvar därnere..tycker vi har nött på det här lääänge nu :cry: och han blir liksom aldrig riktigt stadig i formen..tips ! :confused:

Sv: Flippar upp med huvudet

Hej.
När pollen ger efter så mjukna lite i handen, men ge inte efter direkt, utan vänta en liten stund (ca 4-5 sekunder). Det funkade på min häst när jag hade samma problem.
/mvh Lex

Sv: Flippar upp med huvudet

Idag gjorde jag faktiskt så..(innan jag läst ditt svar..) och jag tyckte det fungerade bättre då. När han gav efter så gav jag efter litegrann men inte helt, efter 3-4steg så jag jag efter jätteförsiktigt tills tyglarna var helt långa och då höll han kvar huvudet lågt lite längre än innan, sen efter ett tag så fick jag göra likadant igen. Men jag tyckte det gick bättre idag än tidigare i veckan när jag har släppt efter mer direkt när han ger efter...

Liknande trådar

Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 210
Senast: Pinus
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 431
Senast: Cattis_E
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå... 2
Svar
32
· Visningar
2 232
Senast: Flixon
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 784
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka