Flughuva med bra skydd mot sol?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tomaten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 762
T

Tomaten

Mitt sto blev opererad i ett öga för några år sedan och är känslig för sol och kryp då ögon locket inte riktigt funkar som det ska. Har nu en lila huva från hööks som är bra men den är ju lite klen och efter ett par vändor i skogen så börjar den snart släppa in flugorna.

Är på jakt efter en huva som skonar hennes öga men som samtidigt stänger ute flugorna. Eller finns det något annat bra att skydda ögat med?

Alla tips är välkommna:)

Vill inte betala mer än 500 för huvan om ni har något tips på en sådan!

Sv: Flughuva med bra skydd mot sol?

Bucas flughuvorna är ju jättebra!

kostar runt 150 kr...

Okej, hur ser de ut? har du någon bild?

Finns på b*rjes hemsida om jag minns rätt:)

Den verkade ju bra, men blev lite fundersam vad de menade med "......Tänk på att det är mycket viktigt att passa till huvan väl, samt att kontrollera regelbundet för att undvika ögonskador."
Unddvika ögon skador?:crazy:

det är så med alla huvor att du skall kolla dem de kan juh klia sig så de sätter sig fel eller får in något i huvan dock har det aldrig hänt mig eller någon jag känner det är bättre att de skriver så ifall det finns någon som skulle vara dum nog o slänga på den o inte titta till pållen på en vecka eller nåt..

Bucas flughuva är suverän. På min häst är det inget sånnt där glapp. Däremot tycker jag att de lätt får skav av Bucas flughuva.

Liknande trådar

Hästvård Min häst står på klinik med opererat öga efter att ha petat in en pinne i det. Det är femte gången hon lyckas skada ögat, dock första...
Svar
11
· Visningar
865
Senast: Elo
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter en ny flughuva till min B-ponny (welsh mountain) och har funderingar på om rambo kan vara något..? Hon...
Svar
9
· Visningar
1 700
Senast: Ace
·
Hästvård När jag fick hem min cob på sen-sommaren förra året så var han väldigt grå runt ögonen efter att ha varit på "pojkbete" hos tidigare...
Svar
9
· Visningar
2 338
Senast: Lella
·
Hästvård Mitt sto har precis kommit hem från Skara där hon stod i två veckor för ögoninfektion/sår på hornhinnan.(dom hittade efter 9 dygn ett...
Svar
9
· Visningar
1 331
Senast: Skogstroll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobba som veterinär
  • GVFÖ 2025
  • Tatueringstråden, del 4

Hund, Katt, Andra Djur