Flughuva med skydd för mulen!

Nethril

Trådstartare
Skulle behöva lite hjälp angående detta. :)
Har kikat på events flughuva och undrar om någon har några erfarenheter av den? Hur sitter den? Och hur är den i storlekarna?

Även Shires har en med "nosnät" någon som har några erfarenheter av den kanske? samma frågor här, hur sitter den? och hur är den i storlekarna?

Chili har storlek cob på grimmorna men på de innersta hålen både över nacke och runt nosen. Litet och nätt huvud alltså.
Vet att equilibrum har en också men tycker den är lite väl saftig i pris för att köpa till en växande unghäst.

Sedan undrar jag också vad ni tycker sitter bäst, flughuva med eller utan öron?

Och om någon skulle vilja lägga in bilder på hur de ser ut på så blir jag ultraglad! :laugh: lägg bara inte in några copyrightbilder för då tas tråden bort.

Hoppas på många svar! :D

Sv: Flughuva med skydd för mulen!

Nosnät? Det lät knepigt... Blir det inte svårt att beta? Jag tror det är bättre att smörja mulen om den är utsatt.

nejdå det blir det inte :) det är ett tunt litet nät som bara täcker ovansidan av nosen.
Tyvärr funkar det inte att smörja, det räcker inte för jag har inte möjlighet att smörja henne så många gånger om dagen så då bränner hon sig ändå. :(

nejdå det blir det inte :) det är ett tunt litet nät som bara täcker ovansidan av nosen.
Tyvärr funkar det inte att smörja, det räcker inte för jag har inte möjlighet att smörja henne så många gånger om dagen så då bränner hon sig ändå. :(

Lite ot kanske --- men kan man smörja in hästar med vanlig solskyddsfaktor?

Jag vet flera som använder sån där solskyddskräm som är speciellt anpassad till barn (med jättehög solskyddsfaktor) till sina så det går allt :)

min stallägare har ett flugtäcke från Event om jag inte minns fel och fick med en flughuva.. jag var tvungen att testa den på min häst och så här blev resultatet :rofl:
12114431.jpg

min häst verkade inte gilla den och sen kan hon inte ha med mulnät för hon har en munkorg och det skulle bli alldeles för knöligt med det där nätet också.

jag antar att det var storlek full på huvan och den var något stor på min häst och hon har cob på grimmor.
Huvan var väldigt stel som ovanvänd men den mjuknar säkert efter en tids användning.

ang solskyddfaktor, Helosan SOL brukar funka bra på mina hästar som har haft vita mular, finns säkert något bättre dunder medel men eftersom Helosan SOL funkade bra till mina hästar så nöjde jag mig med det.

haha jag tror du kommer att få dig yttligare ett!

fick nämligen bilden omgjord av en tjej här på buke för något år sedan.. Hot stuff (hästens namn) the MUMIN TROLL :rofl:

20148878.jpg

:rofl::rofl::rofl:

*skrattar så tårarna rinner*

haglunds hästprodukter har sådanna huvor med nosskydd, ligger mellan 100-120 kr.
resize.aspx

Den såg bra ut! Fast lägger sig nätet mot ögonen tro? det ser ut som att det skulle kunna ha en tendens att göra det på bilden.
Har du testat denna själv? :)

Hahaha!:D
Ja då ska jag isf ta mindre storlek än vad jag först tänkte ifall jag skaffar eventhuvan :D

*kl*
Jag passar på att putta upp tråden lite och ber samtidigt om att tråden kanske kan återgå till ursprungsämnet?

Är det verkligen ingen som har någon av de huvorna jag frågade om i första inlägget? :)

har inte testat den, men har beställt deras liknande fasst utan "mule" dom har även en som är styvare i tyget, kanske ligger mindre emot
resize.aspx

Kompisens häst hade en sådan på skallen under sommarbetet. Den har soleksem på grund av att den har en vit mule. Kan dock säga att det bara blev värre av flughuvan då det tydligen blev väldigt fuktigt mellan mule och huva och hästen fick muggliknande utslag på halva nosryggen.

Det kunde också hända att själva "nos-lappen" veks upp och exponerade nosryggen ändå- troligtvis p.g.a. att hon kommit åt den när hon kliat sig eller liknande.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka