Flugmedel?!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare RebeckaKihlberg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 830
R

RebeckaKihlberg

Vad kör ni med för medel nu på sommaren när fluggor/mygg och annat USCH är i luften?

Pållen klarade sig helt Ok förra sommaren,men denna så märks de på honom mer...funderar på att bla. ge honom vitlök och sen köra på flugspray.

Så..vad har ni för saker...hemlig henna blandning kanske?!? :D

Läste någonstans om någon blandning med rosmarin i. Har skrivit upp den någonstans, men kommer inte ihåg vart, hm...
Nåväl, förra sommaren provade vi smörja på matolja med vitlök i. Luktade djävul :devil:, men var hyffsat bra. Det är tyvärr lite som biter på de norrländska flugorna, knotten och myggen...

RB86 brukar jag använda. Funkar bäst av det jag provat, enda nackdelen är att det kan klumpa sig särskilt om de står kallt. :smirk:

Switch använder vi för det mesta, är ju bra mot fästingar också. Skillingaryd 4 ess är också bra.

I stallet har jag ställt nån plastmugg med nejlikor i vatten i. Ska vara bra mot flugor och verkar faktiskt fungera! Det finns en pälsglans med sånt i också, som jag ska köpa. Vet tyvärr inte märket.

har oxå hört om nån blandning med rosmarin åså va de timjan å massa annat med oxå.. måste försöka komma ihåg vem ja hörde de av...

usch tycker inte om matolja.. om de hamnar i solen kan de börja koka på hästen..

Jag har nu i år haft på småshettisarna switch, dom har fått flera fästingar. Till dom två stora shettisarna och till stora hästen ska jag testa att blanda själv.

Min pålle har Switch på sig
o när det är mycket flugor o grejer
sprayar jag på Renons Repeller eller smörjer
på Skillingarydsalva.
Det funkar rätt bra tycker jag. :)

:banana:Jag har köpt ett aloe Vera medel med NIEM i och det fungera helt suveränt, har inte haft en fästing på mina hästar och inga knott heller , men det har dom andra hästarna haft som inte använder detta. kan bara rekomenderas, Man måste mail tjejen som säljer detta eftersom man inte kan köpa det i butik utan bara från nöjd kund till nöjd kund. Och jag är NÖJD :idea:

jag håller på att prova hur det går med att använda sig av äppelcidersvinäger som det har legar vitlök å dragit i i några dagar, så vi får se hur det går med det...
dom andra kör med rb tror jag att det heter...

Åh så hemskt! Att matoljan kan reagera så har jag inte tänkt på! I så fall hade jag protesterat vilt i somras när de hällde på min gosis av den där vitlöksgeggan. I år ska han dock få ha någon annan blandning!!

har något jag köpte på granngården förra året. riktigt bra faktiskt, men å andra sidan går ju inte min häst ute mer än några timmar per dag. Det krävs ju mer av ett flugmedel om hästen går på bete tex.

Tyvärr så får inte Chevalett säljas mer i handeln. Någonting med nya EU regler. :mad:
Jag bunkrade upp rejält(4 flaskor) när jag hörde detta, och köpte då från Granngården. Flaskan kostade då strax över 200:- men är värd varenda kr. :bow:
Har hästen på bete nästan uppe fjällen, där alla myggor bor, men min kuse låter dom bli...
Har hört ryktesvägar att det går att få tag i, men var och hur...I dont know! :(

blandar en liter vatten + 5 dl äppelcidervinäger + några skedar vitlökspulver och sen flyr flugorna! :D

Jag kör med Broms-Broms. Superbra! Funkar för alla insekter. Gå in på tillverkarens hemsida så ser du vad medlet innehåller samt priser och hur du får tag på det.
Näckens Naturprodukter :bump:

Jag har gett min polle vitlök i kanske ett år nu och det hjälper lite mot de bitande typerna, han har mycket mindre myggbett och några fästingar har jag inte sett sen lite efter (2 v. kanske) jag började ge honom det!
Rekomenderar det!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 883
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 814
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa... 2
Svar
30
· Visningar
6 066
Senast: Cattis_E
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan... 23 24 25
Svar
495
· Visningar
44 514

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda -21
  • Annonsera Mera VIII
Tillbaka