Flugtäcke med regnrygg

Bukefalos 30 år!

feel

Trådstartare
Vilka flugtäcken med regnrygg tycker ni funkar bäst? Regndelen måste hålla tätt vilket jag inte tycker att HW Summerseries gör…

Vår ponny efter en dag i ösregn då han haft Drizzle från Hööks på sig.
20250609_181825.webp

Väldigt effektivt!

Har inte testat summer series men använder HWs regnliner i vanligt flugtäcke vid behov och det håller väldigt tätt. Även när jag missbedömt mängden regn (dvs störtregn i många timmar) har hästen varit torr på ryggen.

Håller med. Dom är klart bäst!

@villhöver och @fio Hur tycker ni LM är storleksmässigt? Och hur sitter det i halsen? Knäppningen är väl en hybrid av vanliga raka spännen och v-front, men sitter det övre spännet lika högt i halsen när de betar som ett täcke med rak knäppning eller hamnar det lite lägre ner som på HWs v-front?

@villhöver och @fio Hur tycker ni LM är storleksmässigt? Och hur sitter det i halsen? Knäppningen är väl en hybrid av vanliga raka spännen och v-front, men sitter det övre spännet lika högt i halsen när de betar som ett täcke med rak knäppning eller hamnar det lite lägre ner som på HWs v-front?

Nä var ingen V knäppning på min vad jag minns. 2 rejäla spännen med sån kardborreknäppning innanför. Jag har ett vanligt flugtäcke av dom oxå med vanlig rak knäppning. Jag har inte använt mitt på någon månad nu så minns inte exakt.

Inte V-front utan vanlig, men fästet till spännena är lite vinklade. Syns ganska tydligt på bilderna hos tex Horze https://www.horze.se/flugtaecken/le...YmClZbyiJVLubfi7lGuFH2AS0gT-IfCIaAo8fEALw_wcB

Storleksmässigt tog jag vår vanliga storlek och det satt bra.

Vilka flugtäcken med regnrygg tycker ni funkar bäst? Regndelen måste hålla tätt vilket jag inte tycker att HW Summerseries gör…
Jag har haft amigo ameco combi som hållt tätt trots kraftigt regn. Det är ”riktigt” regnskydd över ryggen jämfört med summer series som mer är softshell.
Nu har jag lippo summer rain pro som även det hållt ryggen torr 😊
IMG_2386.webp

Mitt HW summer series har hållt tätt över ryggen i totalt ösregn. Blev väldigt positivt överraskad, trodde inte det skulle vara så bra!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka