Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu sitter du kanske och hoppas på lite regn snart?Jag har köpt från Lemieux men det har inte varit regn sedan jag köpte det så inte hunnit testa in actionMen det känns bra, är vanligt regntyg på ryggen -inte softshell
Ja jag vill ju testa!Nu sitter du kanske och hoppas på lite regn snart?![]()
Har inte testat summer series men använder HWs regnliner i vanligt flugtäcke vid behov och det håller väldigt tätt. Även när jag missbedömt mängden regn (dvs störtregn i många timmar) har hästen varit torr på ryggen.
Jag har ett och det höll vätan borta i ett dygns ösregnande. Lite lite fuktigt bara under.Ja jag vill ju testa!Enda blöta nu är SVETT
![]()
@villhöver och @fio Hur tycker ni LM är storleksmässigt? Och hur sitter det i halsen? Knäppningen är väl en hybrid av vanliga raka spännen och v-front, men sitter det övre spännet lika högt i halsen när de betar som ett täcke med rak knäppning eller hamnar det lite lägre ner som på HWs v-front?
Inte V-front utan vanlig, men fästet till spännena är lite vinklade. Syns ganska tydligt på bilderna hos tex Horze https://www.horze.se/flugtaecken/le...YmClZbyiJVLubfi7lGuFH2AS0gT-IfCIaAo8fEALw_wcB@villhöver och @fio Hur tycker ni LM är storleksmässigt? Och hur sitter det i halsen? Knäppningen är väl en hybrid av vanliga raka spännen och v-front, men sitter det övre spännet lika högt i halsen när de betar som ett täcke med rak knäppning eller hamnar det lite lägre ner som på HWs v-front?
Jag har haft amigo ameco combi som hållt tätt trots kraftigt regn. Det är ”riktigt” regnskydd över ryggen jämfört med summer series som mer är softshell.Vilka flugtäcken med regnrygg tycker ni funkar bäst? Regndelen måste hålla tätt vilket jag inte tycker att HW Summerseries gör…
Hur är Lippo i storlek?Jag har haft amigo ameco combi som hållt tätt trots kraftigt regn. Det är ”riktigt” regnskydd över ryggen jämfört med summer series som mer är softshell.
Nu har jag lippo summer rain pro som även det hållt ryggen torr
Visa bifogad fil 171058
Min har 155-160 i horseware, tog 165 i lippo. Bra i längd men lite tight i bogenHur är Lippo i storlek?
Min har 135 i dekken, 140 8 horseware amigo utedekken. Så jeg bør kjøpe 145 i Lippo?Min har 155-160 i horseware, tog 165 i lippo. Bra i längd men lite tight i bogen
Ja det skulle jag tippa påMin har 135 i dekken, 140 8 horseware amigo utedekken. Så jeg bør kjøpe 145 i Lippo?
Jag kanske har ett måndagsexemplar dåMitt HW summer series har hållt tätt över ryggen i totalt ösregn. Blev väldigt positivt överraskad, trodde inte det skulle vara så bra!