Flugtäcke eller inte?

L

LoveRindi

Jag vet inte om jag ska köpa ett flugtäcke från Börjes till sommaren, då jag ska vara fodervärd hela sommaren. Skulle ni valt att ha täcke eller ej?? :confused:
 
Jag har alltid tyckt att täcken är för eksemhästar, men förra sommaren var det så mycket insekter så jag köpte ett flugtäcke (Börjes!)... Det var ju jättebra! Nu slipper man smeta in hela hästen i geggiga flugmedel varenda dag, och hon verkar trivas bra med det på. :)

Jag använder det inte jämt, hon får vila några dagar ibland från det, och då smörjer jag ju såklart.

Jag är jättenöjd! :banana:
 
Min häst är allergisk för flugmedel, alla sorters, och väääldigt allergisk!! :crazy: Dessutom tål han inte insektar spec bra heller. Så han har antigen tunnt bomullstäcke eller flugtäcke med hals och huva från Event. Ska köpa liknande till nya hästen också tror jag.

Vill gärna ha ett Horseware Dustbuster till min lilla sötis, men har inte hittat det nånstans.

Tänk på att om täcket ät för lätt, så kan bromsar flyga upp inunder täcket!! :eek: På Bucastäcket gjorde dom det! Nu var det liite för stort, en ändå...
 
Jag vet inte hur det är med börjes täcke men om du bara är fodervärd är det ju onödigt att köpa ett superdyrt flugtäcke eftersom du antagligen inte kommer ha hästen flera år. om du ska ha honom flera somrar kan det ju dock vara en bra idé att köpa ett riktigt fint och bra flugtäcke, kanske kan dela kostnaden med ägaren?
HorseWare har några jättefina. Har själv det gröna med hals till min häst, han är superkänslig för knott och allt, får utslag över hela kroppen i stort sett om han inte har det på sig och är lite känslig mot flugmedel...
 
Hade horsewares täcke till min häst i somras, men det var lite otäckt för det kom i ngetingar/bromsar under det och då blev hästen tokig (så lagom kul med en konvalescens som skulle vara stilla :crazy: )
Men när de inte flög in under så funkade det ju bra :)
Ska nog ändå inte skaffa nåt till i sommar...
 
Köpte ett sådant till den mest flug känsliga hästen förra sommaren.
Det var superbt :banana: :banana: :banana:
Kommer att köpa sådant till ponnyn denna sommar.

Det sitter jättebra och jag tog hem det 1-2 ggr/vecka och tvättade det, och det torkade över natten.

För oss är det ett toppentäcke.

Inga blodiga skavsår som hästen tidigare fått av Hööks flugtäcke( det bruna).
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Nu är sommar på gång vilket innebär alla dessa flugor.. Min häst avskyr dom och får massor med bett så hon behöver flugtäcke...
Svar
0
· Visningar
276
Senast: klaraa
·
Utrustning Hej, jag har ett flugtäcke från Horseware som nog har blivit uttöjt i bogen och sitter inte riktigt bra längre, men tänkte behålla det...
Svar
2
· Visningar
456
Senast: Mogge
·
Utrustning Jag har ett Rambo Protector flugtäcke vars innerfoder gått sönder över manken. Jag tänkte att jag skulle försöka laga det men har inget...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: Corax
·
Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
357
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp