Flugtäcke till bred bog

ifuh

Trådstartare
Är på jakt efter ett flugtäcke till min swb-valack och har starka funderingar på bucas flugtäcke (inte zebra- varianten)

Jag tvekar dock på om täcket kommer ge skav på bogen och undrar om ni har erfarenhet av passformen? :)

Min häst är väldigt bred och maffig om bogen så känner mig osäker eftersom han får rejäla skav av sitt andra, ett amigo bug buster, och då ska ju ändå amigo- täckena vara stora i bogen...
Om det är till hjälp i bedömningen så är han ca 166 i mkh, 155 i täcke och maffig i modellen; tänk "hingst-maffigheten" typ.

Tack för tips och råd :)
 

Liknande trådar

Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
16
· Visningar
987
Senast: Freazer
·
Utrustning Okej nu är jag trött på dåliga flugtäcken och skav 😭 vilket är det allra bästa flugtäcket? Jag har en holländsk import som är...
Svar
8
· Visningar
3 761
Senast: HRynkel
·
Utrustning Hejsan! Har en ganska skavkänslig häst, och har de sista två vintrarna haft problem med bogskav av täcket. Har försökt få ordning på det...
Svar
18
· Visningar
3 419
Senast: Ace
·
Utrustning Behöver ett nytt flugtäcke till min häst och skulle vilja ha lite tips om modeller att testa. Han har för närvarande ett Amigo bug rug...
Svar
6
· Visningar
1 350
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp