Flugtäcke??

T

Tican

Vad tycker ni om det?? Flugor, bromsar, knott och allt vad det heter är ju otroligt besvärande, och trots flughuvor, medel och krämer och såpatvättar så är ju pållarna alldeles knottriga och har bromsbett överallt.. Men frågan är om hästen irriteras av täcket i stället annars?? Tänkte på blått eller grått , det blåa kanske är bättre, det har ju magplatta, men det andra är snyggare.. ;)
 
Det blåa täcket verkar ju jättebra med magplatta och allt. Min islänning hade ett täcke liknande det grå och det e trasigt och eländigt och inte bra alls :)
 
Jag kör med switch pour on. Jag tycker absolut att det håller knottet stången. Tycker synd om hästarna om dom ska gå med täcke mitt i sommaren. Vi tar in dom när det är som värst istället. Sen har jag köpt en salva på lillhästen i stav som är super att smöra hästarna med om dom blivit svullna av bett eller solbrända. Kommer bara inte på vad den heter just nu,
 

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Skulle vara jättetacksam för lite hjälp vid val av flugmedel. Jag har en skimmel-valack som har det jättejobbigt med...
2
Svar
38
· Visningar
6 679
Hästvård Inte riktigt säker om jag skulle posta denna tråd på utrustning eller hästvård men den landade här så får den väl flyttas på om det ska...
Svar
4
· Visningar
1 615
Senast: affinity
·
Utrustning Jag har ett fullblod som är fruktansvärt irriterad över alla bromsar, knott och andra insekter som biter honom. Har nu bestämt mig för...
2
Svar
21
· Visningar
2 396
Senast: Tappsveden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp