• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare sucka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 132
Sv: flyball

Har du en hund som gillar att springa efter bollar så lär du den att trampa på en pedal för att få "belöningen". Nästa steg är väl att hunden ska lämna den hos dig?

Har ingen förstahandserfarenhet dock.

Trampa på platta lär man väl lättast ut med klicker skulle jag tro.

jo, men jag tänker det är ju inte enbart att de ska trampa på plattan utan de ska ju först springa fyra hinder rakt fram, sen trampa och ta bollen och sen springa tillbaka fyra hindrena.

vet du vart lådorna finns att köpa?

Du lär ut genom exterm belöning, brukar vara det lättaste. Sedan ett hinder i taget. Så först att trampa på plattan, sen ett hopphinder, sedan ett till osv.

Du kan dela på det hela och lära in hinderna för sig och kastaren för sig.

Sök på agilityhinder, där brukar de ha flyballgrejer också, men det är dyra grejer.

//E

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 211
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 193
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när...
Svar
4
· Visningar
215
Senast: geting
·
Övr. Hund Jag funderar på namn antingen till valpen jag ska hälsa på på lördag eller en senare. Men jag funderar på namnen. Jag har råkat snöa in... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 069
Senast: Tajger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet