Flyga häst till Dubai?

Sv: Flyga häst till Dubai?

Hästarna blir bjudna på resan, men ägarna får betala sin resa själva.
Så var det iaf när min sambos ex åkte ner förra året.

Nej guv va mkt förutfattade meningar ni har ni som sitter här har. Vi har galopphästar som flyger till Dubai då ´med jäna mellanrum. Jag ska PMa dig så får du veta mera ang transport osv. De är inga problem alls.;)

Nej guv va mkt förutfattade meningar ni har ni som sitter här har. Vi har galopphästar som flyger till Dubai då ´med jäna mellanrum. Jag ska PMa dig så får du veta mera ang transport osv. De är inga problem alls.;)

Tänkte på det där med karantän... Du kanske vet det... Står inte era galopphästar i typ "europeiskt" stall under tävlingar så att de kan flyga hem utan karantän sen. Så är ju förfarandet i typ Canada där jag har varit. Tävlingshästarna står i "karantän" under själva tävlingarna. Och en "hobbyhäst" skulle väl behöva karantän innan den fick komma ut ur landet egentligen, eller är jag helt ute och cyklar nu?

Så hur fungerar det med att ta hem hästen från Dubai? (det var någon som undrade förut och den frågan verkar lite bortglömd så jag tänkte av ren nyfikenhet plocka fram den igen...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som...
Svar
3
· Visningar
728
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hejsan, jag funderar på att köpa min första egna häst. Ridit sen jag var 6år till år 2015 ca 19år. Både ridskola samt...
Svar
13
· Visningar
1 155
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 455
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 058
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna