flyga med Ryanair

Sv: flyga med Ryanair

Återigen så läs villkoren.Var någonstans står de att de säljer något annat än en flygresa mellan två definierade flygplatser, på en bestämd avgångstid?

Fast det Lobelia skrev om var att det för vissa av oss är viktigt att ta hänsyn till HUR en produkt/tjänst blir till, oavsett om det är barnarbete, djurplågeri eller taskiga personalvillkor i botten. Det du skriver här ovan har ju inget med det att göra. Man kan givetvis värdera det olika tungt, men den faktorn i sig påverkas liksom inte av om varan de levererar är acceptabel i övrigt.
 
Sv: flyga med Ryanair

Jag undviker Ryan, även om jag ofrivilligt flugit med dem ett par gånger. De gångerna har vi landat innan utsatt tid, ingenting har tappats bort, servicen på planet har varit bra osv. Det har fungerat bra, helt enkelt. Jag undviker dem helt enkelt för att jag är helt löjligt flygrädd, och i min hjärna är dyrare biljett=säkrare resa. Jag vet att det inte är så, jag vet att alla bolag måste uppfylla samma krav, men ändå. Ju billigare min biljett är, desto mer gråter jag vid varje luftgrop.
Men ska man se logiskt på saken tycker jag inte att du behöver oroa dig över att flyga med Ryan. De sköter allt bra och effektivt, trots personalens villkor.
 
Sv: flyga med Ryanair

Vissa anser det är okej att köpa saker som är producerade genom slavliknade arbete av barn.
Vissa anser att det är okej att köpa städning/byggjobb av underbetalda arbetare med dåliga villkor i övrigt.
Vissa tycker det är okej att köpa smink testade på djur.
Vissa tycker det är okej att flyga med bolag som har dåliga villkor för sina anställda

och allt bara det är bra villkor för köparen.

Andra anser det är viktigt att ta ansvar på ett eller flera om råden och avstår från varor7tjänster som de inte anser produceras på ett etiskt vis.

-----

PS. Att ryan Air lyckas med punktlighet beror till stor del på att de
1. Inte anpassar sig till anslutningar, vilka kan ge kedjereaktioner i förseningar.
2: Inte har en korrekt turlista utan lägger en generös ankomst tid för att göra rum för förseningar.

Vad man anser om detta är en smaksak.

PS 2, Att Ryan Air har bra statistik på att bagaget kommer fram i tid till rätt destination beror på att de enbart transporterar bagaget från en destination till en annan. På en sådan hantering lyckas alla flygbolag nästan prickfritt. Problem uppstår i allmänhet när bagaget ska lastas om en eller flera gånger på vägen. Gör man statistik rakt av utan att ta hänsyn till vilka tjänster som täcks och hur komplexa de är, är som att jämföra äpplen och päron.

hyckleri är att klaga på ryan air men sedan njuta av semestern i ett lågprisland eller köpa produkter från ett lågprisland

sedan en fråga, är inte alltid en bagagetransport en transport mellan a och b, vanligtvis de samma som resenären ifråga'''''''?
:crazy:
 
Sv: flyga med Ryanair

hyckleri är att klaga på ryan air men sedan njuta av semestern i ett lågprisland eller köpa produkter från ett lågprisland
Inte för att jag håller med dig, det beror på hur man semestrar och och på vilka villkor man köper varorna, men när klagade jag på Ryan Air? Är det klagomål att upplysa om fakta?


sedan en fråga, är inte alltid en bagagetransport en transport mellan a och b, vanligtvis de samma som resenären ifråga'''''''?
:crazy:
Jag förstår inte riktigt vad frågan har med mitt inlägg att göra eller vart du vill komma med svaret.

Det jag påpekar är att det är skillnad på att ta ansvar och transportera bagaget mellan A och B jämfört med att transportera bagaget mellan A och och B via C och kanske D.
 
Sv: flyga med Ryanair

Så de sätter systematiskt andra bolags flygresenärer i potentiell fara för att kunna landa i tid eller sina egna genom att inte ha tillräckliga bränslereserver. Det lär fungera så länge inte alla tar efter, det blir lite problem om alla plan måste få landa med hög prioritet, vilket ska man välja först då?

Detta är förstås en säkerhetsfråga, inte en smaksak.

Nja, just den här flygledarens åsikt var att de bara ljög om saken. De hade visst bränsle men det var viktigare att landa i tid än att lyda flygledaren. Istället fick de andra flighterna vänta lite längre.

Vid minst ett tillfälle noterade han att efter att de landat och uppgivit att de hade ont om bränsle så lastade de nya passagerare och startade igen. Utan att ha tankat.
 
Sv: flyga med Ryanair

Inte för att jag håller med dig, det beror på hur man semestrar och och på vilka villkor man köper varorna, men när klagade jag på Ryan Air? Är det klagomål att upplysa om fakta?



Jag förstår inte riktigt vad frågan har med mitt inlägg att göra eller vart du vill komma med svaret.

Det jag påpekar är att det är skillnad på att ta ansvar och transportera bagaget mellan A och B jämfört med att transportera bagaget mellan A och och B via C och kanske D.

vad klagar de flesta på när det gäller ryan?
jo att bolaget utnyttjar sina anställda genom långa timmar o lägre löner vilket ger billigare resor.

vad är det som gör vistelsen i ex. Thailand så billig?

händelsevis är det väl hårda arbetsvillkor och låga löner;)

vad det gäller ansvaret så är det väl detsamma. bagaget ska anlända samtidigt med passageraren eller hur?
 
Sv: flyga med Ryanair

vad klagar de flesta på när det gäller ryan?
jo att bolaget utnyttjar sina anställda genom långa timmar o lägre löner vilket ger billigare resor.
Då kanske du kan skriva det i ett allmänt inlägg eller ett där det klagas på det. Varför välja mitt där jag inte ens klagar?


vad det gäller ansvaret så är det väl detsamma. bagaget ska anlända samtidigt med passageraren eller hur?

Jag jämförde olika scenarior på komplexitet att få fram bagage, missuppfattar du inte något här? tror du på alvar att någon anser motsatsen eller?
 
Sv: flyga med Ryanair

PS. Att ryan Air lyckas med punktlighet beror till stor del på att de
1. Inte anpassar sig till anslutningar, vilka kan ge kedjereaktioner i förseningar.
2: Inte har en korrekt turlista utan lägger en generös ankomst tid för att göra rum för förseningar.

Vad man anser om detta är en smaksak.

Självklart är det en smaksak. Men jag kan nog anse att turlistan är mer korrekt på det sätt jag är intresserad av om det innebär att den oftare uppfylls.

Och att man har strategin att inte anpassa sig till anslutningar, betraktar allt som one-way och har valt flygplatser med ganska låg beläggning. Är ju något som har både för- och nackdelar. Ganska många fördelar för både flygbolag och resenärer, när det gäller on-time, airport access och bagagehantering.

Det är möjligtvis intressant att veta varför siffrorna är bra- men det fråntar inte det som är bra med siffrorna.

Sedan finns det alla möjliga invändningar mot personalpolitik och andra värderingsfrågor. Fast det är lite fånigt att blanda äpplen och päron för att hitta saker som är dåliga, när de är bra.
 
Sv: flyga med Ryanair

Då kanske du kan skriva det i ett allmänt inlägg eller ett där det klagas på det. Varför välja mitt där jag inte ens klagar?




Jag jämförde olika scenarior på komplexitet att få fram bagage, missuppfattar du inte något här? tror du på alvar att någon anser motsatsen eller?

därför att ryan erbjuder en viss tjänst och ska väl därför jämföras med liknande tjänster

är ryan sämre eller bättre än konkurrenterna på att transportera personer o bagage från a till b?

inom europa...;)
 
Sv: flyga med Ryanair

Nja, just den här flygledarens åsikt var att de bara ljög om saken. De hade visst bränsle men det var viktigare att landa i tid än att lyda flygledaren. Istället fick de andra flighterna vänta lite längre.

Vid minst ett tillfälle noterade han att efter att de landat och uppgivit att de hade ont om bränsle så lastade de nya passagerare och startade igen. Utan att ha tankat.

om jag som pilot tvingar mig före i kön med hänvisning till bränslebrist så noteras ju detta som en incident eller?
och om ryan satt detta i system så skulle de ju rasa i ranking vad det gäller antal flygningar utan incidenterO_o
 
Sv: flyga med Ryanair

Kl
Reste med Ryanair i söndags till Budapest,avgång i tid landade i tid, inget krångel.Vad är problemet?

Satt ju på samma plan, enda som jag hade att anmärka på var att de var extremt sega med försäljningen i främre delen av planet, självklart kan något ha hänt som gjorde detta.
I övrigt flöt allt perfekt, likaså hemresan idag, åkte i tid och var framme i tid. :) de höll dessutom gaten öppet längre än utskrivet, annars hade jag inte kommit med hem, blev lite miss i planeringen :o
 
Sv: flyga med Ryanair

Självklart är det en smaksak. Men jag kan nog anse att turlistan är mer korrekt på det sätt jag är intresserad av om det innebär att den oftare uppfylls.
Ska man bli hämtad vid flyget som jag ofta blir så är det en fördel att slippa vänta och har man ingen tid att passa så tar resan lika lång tid oavsett hur optimistisk. Om ett plan startar sent så kan man alltid höra av sig och tala om läget. Personligen kan jag inte se många fördelar med en sanningsenlig tidtabell och få med en

Och att man har strategin att inte anpassa sig till anslutningar, betraktar allt som one-way och har valt flygplatser med ganska låg beläggning. Är ju något som har både för- och nackdelar. Ganska många fördelar för både flygbolag och resenärer, när det gäller on-time, airport access och bagagehantering.

Valet av flygplats gynnar framförallt de som bor vid eller ska till flygplatsens närområde eller vill byta till transport vid viss flygplats.

Jag tror endast ett fåtal tycker det är trevligt att hämta bagaget för att sedan traska till nästa baggageinlämning och checka in det på nytt eller att flyglinjerna inte är synkroniserade. Och jag tror inte att någon gillar att missa sitt flygbyte pga försening och sedan få köpa ny flygbiljett (ofta för dyra pengar) för att över huvudtaget komma fram.
Det är möjligtvis intressant att veta varför siffrorna är bra- men det fråntar inte det som är bra med siffrorna.
Nej men kontentan är att bolaget förmodligen inte är ett dugg bättre än andra om man jämför äpplen med äpplen och päron-

Sedan finns det alla möjliga invändningar mot personalpolitik och andra värderingsfrågor. Fast det är lite fånigt att blanda äpplen och päron för att hitta saker som är dåliga, när de är bra.

Nej det är dumt att blanda in personalpolitik i ren sifferjonglering, men företagspolitiken i stort även personalpolitiken kan påverka resan en hel del, i synnerhet när det går snett.
 
Sv: flyga med Ryanair

Åker med Wizz på lördag,tycker som passagerare att försäljning på så korta flygningar inte är nödvändigt.Men de tjänar ju pengar på det.
 
Sv: flyga med Ryanair

Du tror inte att anledningen till att RyanAir "håller tiden" är att de lägger på en halvtimmes marginal på flygtiderna? Iaf de gånger jag flugit har det varit vanligt att man är försenad vid start, men ändå 20 minuter tidig vid landning.

Det har Sas också gjort i så fall, även på sina inrikesflyg. Jag har enbart flugit inrikes med dom, och i stort sett alltid varit framme för tidigt med minst 10 min fast vi lämnat i rätt tid...
Så övriga bolag har kanske inte lika mycket marginaler men marginaler har dom med och ska ha för jag ska anse dom seriösa.

/Camilla
 
Sv: flyga med Ryanair

Fast nu är du ute och cyklar igen.

Om nu ett bolag tappar bort 20 gånger färre bagage än ett annat bolag, betyder det att jag som passagerare vid val av detta bolag utsätts för en extremt mycket lägre risk att inte få mitt bagage. Punkt. Om det beror på ett speciellt val av strategi är ganska egalt för mig. Siffran är precis lika giltig ändå.

1. Bolag A kör budtransporter och råkar ut för 10 skadade kollin i månaden.
2. Bolag B kör budtransporter och råkar ut för 200 skadade kollin i månaden.

Bolag A har ett begränsat antal start/mål ställen för kollin i varje stad. Bolag B levererar till alla adresser. Men pga att systemet för sista delen av transporten är så in i helvete dåligt så ökar risken för problem med skadade kollin med en faktor 20.

Om jag då tycker det är viktigt kanske jag väljer A.

Siffran är giltig. Bolag A har valt att hålla sig till det som fungerar bra i detta avseende och kan därför redovisa bättre siffror, jämfört med bolag B som vill erbjuda en annan service.

Och javisst, SKA man göra en resa med tight anslutning bör man vara väl medveten om skillnaderna mellan RA och andra bolags regler. Det ingår i villkoren vid köpet.

Men att bli utsatt för att få köpa en ny biljett om året vid strul när priset i genomsnitt är sådär 10ggr lägre, är åtminstone inte en ekonomisk anledning att välja andra bolag.
 
Sv: flyga med Ryanair

Vilken betydelse har det om ett flygbolag lägger på x minuter på flygtiden,om man är framme ngt innan utsatt tid ?
Åker man inte för att man skall någon stans,eller är det för vistelsen i luften som man man missar?
 
Sv: flyga med Ryanair

Den exakta flygtiden beror på väder förhållanden. Jag har åkt med sas på samma sträcka och utan förseningar och ibland kommit fram precis i tid och ibland kommit 5-10 minuter tidigt. Ett bolag måste rimligen ange restiden som längsta normala restid och inte efter kortast möjliga.
 
Sv: flyga med Ryanair

Nej jag är inte ute och cyklar, jag väljer bara att jämföra äpplen med äpplen medan du balndar in både bananer och vindruvor Risken för att bli av med bagage handlar mer om var du flyger och eventuella byten än om vilket bolag du väljer

Du får snarast göra jämförelsen att bolag A har 20 stäckor du kan välja att transportera godset och bolag B har 20 sträckor att välja på. Här har de båda bolagen liknade statistik. Förutom detta så erbjuder bolag B dessutom att skicka paket över hela sitt nät av destinationer. Pga att omlastning ger ökad risk för skador så har de sämre statistik, men det gäller bara sträckor som kräver omlastning

Många bolag som erbjuder transfer av bagage erbjuder en tjänst som Ryan Air inte erbjuder, att låta folk byta flyg och slippa tänka på bagaget. Det gör inte tjänsten att transportera bagage utan transfer sämre eller Ryan Air bättre på sin uppgift.
 
Senast ändrad:
Sv: flyga med Ryanair

Åker med Wizz på lördag,tycker som passagerare att försäljning på så korta flygningar inte är nödvändigt.Men de tjänar ju pengar på det.
jag kan hålla med dig, är väl bara bortskämd när jag vet att de brukar ha försälning och dessutom komma väldigt fort och jag lyckades bli serverad sist i hela planet, hann knappt öppna min juiceflaska innan de kom och hämtade soporna ;), men det är inte mycket att klaga på.

Är dock väldigt glad att de hade försäljning och var snabbare på väg hem då jag själv klantade till det med tiden och fick springa som en tok för att komma med alls.
 

Liknande trådar

Fritid Jag ska flyga för första gången på flera år, och minns inte hur man gör. Har bokat utan incheckat bagage. Har en elektronisk biljett på...
Svar
19
· Visningar
965
Senast: warg
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 796
Senast: Paddington
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 950
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 576

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka
Upp