alazzi

Trådstartare
med hund? Läste på en websida att deras viktgräns var så lågt som 5 kg. Kan inte vara många hundar som väger så lite?

Är det helt kört att flyga i kabinen med större hundar? Bur som gäller?

Sv: Flyga

Trodde att det var 8 kg som var gränsen. Vi har iaf haft hundar i den viktklassen.

Ja det är helt kört att åka med större hundar, det är det främre lastutrymmet som gäller.

Vilket bolag flög ni med?

Jag satt och surfade runt och minns inte riktigt vilket bolag som hade den låga viktgränsen.

*lånar knapp*

10 kg sade en uppfödare till mig. Hon har köpt hundar som satts på flyg från andra länder.

Vår hund skulle klara sig precis! Han väger 9,8 kilo! ;) Fast han skall inte resa bort förstås...

SAS websida är helt hopplös. Jag var in där igen och försökte hitta info om djur på flyg.

Finns det något annat bolag som ni känner till?

När jag flög med min katt reste vi med Swiss men de är ju så dyra att åka med...

Kolla Lufthansas hemsida, nu ar ju de inte heller alltid sa billiga att flyga med, de har bra info om djurhantering vid flygning.

Liknande trådar

Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 548
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 037
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 041
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka