Bukefalos 28 år!

Flyinge Tolstoy 701

Houdinie

Trådstartare
1. Vad har ni för erfarenheter av hans avkommor!? Färger, psyke, fördelar, nackdelar?
2. Jag har hans stamtavla ned till 3:e led (bl.a. Kakard och Utrillo), någon som har längre tillbaka?
 
Ojj! Tack för tipset - där kunde man ju nästan gå tillbaka till Adam och Eva! Jättebra site! :bow:
 
Vi hade en Tolstoy-avkomma på ridskolan innan. En helt underbar häst! Han var typ isabellfärgad med grått i om jag inte minns helt fel, speciell färg. Jag var rätt liten men jag kommer ihåg att har var lung att rida och mycket snäll..och kelen till tusen=) Tyvärr bröt han benet i hagen och fick avlivas...stackars Araquem=( En av ridskolans favoriter helt klart=)
 
En bekannt har ett sto e. Tolstoy.
Hon är mörkbrun till färgen, ca 165 hög. En ädel dam, högrest och hon rör sig mycket bra.
Stoet i fråga har dock mycket temperament, och är ingen lättriden häst, mycket motor och mycket vilja. Trots att ägarinnan är en erfaren och duktig dressyrryttare har hon haft vissa problem med sin viljestarka häst!!!
Absolut ingen nybörjar eller hobby häst, men ägaren säger också att det är en häst med kapacitet utan dess like!!!

Tydligen brås stoet mycket på sin far, ska vara mycket lik Tolstoy i temperamentet... själv var han inte känd för att vara särdels lugn. Men med skickliga ryttare så blir dessa hästar ofta mycket bra!!! ;)
 

Liknande trådar

Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
438
Senast: Fideli
·
Juridik & Ekonomi I samband med en operation kommer jag att bli sjukskriven c:a 1-2 månader beroende på hur snabbt återhämtningen går. Det känns väldigt...
Svar
0
· Visningar
376
Senast: enough
·
Hästmänniskan Hej! Har provridit två eventuella medryttarhästar och skulle vara kul med lite input. Har som mål att tävla längre fram och kunna träna...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 209
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 443
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp