Termos/vattenflaska med "sugrör"

Bukefalos 30 år!

the_connemara

Trådstartare
Har pajat en framtand så får inse att varianten "flera år med samma Imsdalsflaska och öppna den med tänderna" inte funkar längre. Dels tål tanden inte att dra upp korken och dels isar den (men det ska väl förhoppningsvis kanske lägga sig). Jag är alltså noll moderiktig med min slitna flaska jag diskar korken på vid behov men har ändå sett att det finns termosar/vattenflaskor med sugrörsaktig pip. Kollade runt lite och såg bland annat någon modell från Primus med stor öppning och 3 olika lock, flexibelt! Jag HATAR att mina kaffetermosar är så svåra att diska. Så även om det bara är kall (och rumstempererad tyvärr) dryck som jag velat testa sugrörspip till så är det bara fördelar om den också funkar till varm dryck och är lätt att diska.

Krav:
Sugrörspip.
Gå att öppna med en hand.
Över 500 ml men gärna närmre 1 l.
Diameter max 70 mm.

Gärna:
Flexibel till varm dryck/termos.
Lätt att diska.
Hellre kvalité men över typ 500 kr behöver motiveras 😅

Har ni några tips?

Med risk för att låta som världens trendföljare :o, men en Stanley? Modellen IceFlow stämmer in på mycket av det du söker, men den har tyvärr begränsningen att den inte klarar varma drycker.

Jag har en Quencher som "vattenflaska" och jag är nöjd, men det är ju en helt annan modell av lock. Annars är den stor (1,18 liter) och klarar både varmt och kallt. Jag upplever att den håller temperaturen mycket bra.

Sen är dom dyra och jag har ingen bra motivering till varför du bör köpa en utöver det jag redan skrivit. :cautious:

En stanley cup? Går att få tag på under 500-lappen och verkar ju väldigt populär. Dottern har fått en av sin faster (fråga mig inte varför en sexåring behöver en så dyr mugg) men jag gillar den mycket 😁👍 Faster har intygat dess förträfflighet...

Funkar sugrör?
Hööks har en stor termosmugg som håller värmen riktigt bra. 50kr nu på erbjudande.

Har bara använt den till te men gissar på att den blir en favorit att bära runt i sommar med isiga drycker.

Den är lätt att diska!

Har pajat en framtand så får inse att varianten "flera år med samma Imsdalsflaska och öppna den med tänderna" inte funkar längre. Dels tål tanden inte att dra upp korken och dels isar den (men det ska väl förhoppningsvis kanske lägga sig). Jag är alltså noll moderiktig med min slitna flaska jag diskar korken på vid behov men har ändå sett att det finns termosar/vattenflaskor med sugrörsaktig pip. Kollade runt lite och såg bland annat någon modell från Primus med stor öppning och 3 olika lock, flexibelt! Jag HATAR att mina kaffetermosar är så svåra att diska. Så även om det bara är kall (och rumstempererad tyvärr) dryck som jag velat testa sugrörspip till så är det bara fördelar om den också funkar till varm dryck och är lätt att diska.

Krav:
Sugrörspip.
Gå att öppna med en hand.
Över 500 ml men gärna närmre 1 l.
Diameter max 70 mm.

Gärna:
Flexibel till varm dryck/termos.
Lätt att diska.
Hellre kvalité men över typ 500 kr behöver motiveras 😅

Har ni några tips?
Jag är förälskad i min camelbak med flipstraw, håller tätt trots att den ramlar runt i min korg under arbetsdagen, flippar upp med tummen och dricker. Alla delarna går i diskmaskinen vilket för mig är en viktig del. Jag har en termosflaska för att jag vill ha mitt vatten riktigt kallt. Jag har inte provat att ha varm dryck i men misstänker att det går lika bra. ;)
Nu när jag försöker hitta den så verkar de ha ändrat hur de ser ut lite men som sagt, supernöjd med att det är lätt att dricka, håller tätt och håller kallt. :)

Med risk för att låta som världens trendföljare :o, men en Stanley? Modellen IceFlow stämmer in på mycket av det du söker, men den har tyvärr begränsningen att den inte klarar varma drycker.

Jag har en Quencher som "vattenflaska" och jag är nöjd, men det är ju en helt annan modell av lock. Annars är den stor (1,18 liter) och klarar både varmt och kallt. Jag upplever att den håller temperaturen mycket bra.

Sen är dom dyra och jag har ingen bra motivering till varför du bör köpa en utöver det jag redan skrivit. :cautious:

En stanley cup? Går att få tag på under 500-lappen och verkar ju väldigt populär. Dottern har fått en av sin faster (fråga mig inte varför en sexåring behöver en så dyr mugg) men jag gillar den mycket 😁👍 Faster har intygat dess förträfflighet...

Haha jamen det måste vara en Stanley jag sett! Ska kolla, tack!

Funkar sugrör?
Hööks har en stor termosmugg som håller värmen riktigt bra. 50kr nu på erbjudande.

Har bara använt den till te men gissar på att den blir en favorit att bära runt i sommar med isiga drycker.

Den är lätt att diska!

Jag vet inte, jag har inga 😅 Hände ganska nyss och var på återbesök innan i veckan och insåg att det nog inte bara var övergående. Känslan är att bara jag kan få drycken lite längre in behöver jag inte vara lika rädd för isandet. Hon gjorde tester på nerverna de kommer fortsätta göra kontinuerligt en tid (arbetsskada dessutom, så drygt) och det gjorde så ont 😅 Den på Hööks lät ju toppen att testa funktionen med till så lågt pris!

Takeya!!!
Har en som är nått över 600ml, men sugrör som man fäller upp med en hand. Och handtag. Ganska säker på att den är hyfsat upp-å-ner tät.
Allt går plocka isär å diska.
Funkar lika bra till kallt som varmt.
Kolsyrat får man va liite försiktig med, blir lite taggad 😅

Sjuukt nöjd med min. Har den vita :P

Jag vet inte, jag har inga 😅 Hände ganska nyss och var på återbesök innan i veckan och insåg att det nog inte bara var övergående. Känslan är att bara jag kan få drycken lite längre in behöver jag inte vara lika rädd för isandet. Hon gjorde tester på nerverna de kommer fortsätta göra kontinuerligt en tid (arbetsskada dessutom, så drygt) och det gjorde så ont 😅 Den på Hööks lät ju toppen att testa funktionen med till så lågt pris!
Aj :( låter urjobbigt

Ja testa! Jag har själv tänkt unna mig en till nu när de säljer till så lågt pris. Jag är helnöjd med min, förutom att den är lite klumpig pga storleken.

EvaSolo? 😂
IMG_20260326_080512.webp

Funkar sugrör?

Den är lätt att diska!

Oj jävlar vad stora de var irl! Jag behöver nog begränsa mig till under 1000 ml 😅 Min Imsdalsflaska får precis plats. Hööks var för stor diameter trots den smalare botten och väldigt hög, synd för fin I orange 😁

Jag gillar min i metall med kort hårt sugrör / pip och en liten flärp för att fälla upp röret. Funkar (nog?) inte till varm dryck men är perfekt till vatten

Finns varianter på både stadium och stadium outlet och de är dessutom väldigt prisvärda. Haft min i flera år och den är fortfarande som ny.
1774535891329.webp

1774536010488.webp

Här är precis den jag har. Lagom stor för ett träningspass och inte för bred för att ha i en hållare, tycker dessutom den är väldigt fin så det är ett köp jag är jättenöjd med!

1000015512.webp
Nu när solen ligger på i köket blev det att plocka fram flaskan, så då lobbar jag in en bild på den.
Den är verkligen grym i bilen 😁
Eller fylld med (utspädd) sodastream energidricka när man är på utbildning 😗
700ml circus.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat