Ska flytta till ny lägenhet om en månad och våra katter är lite....hrm speciella.

De är speciella på det sättet att de kan "glömma" bort varandra om de varit ifrån varandra på ny plats. Och kan då skrämma upp/fräsa/slå mot varandra. Men om de åkt ihop så är allt frid o fröjd.

Där vi bodde förut så var vi ute med dem i koppel, var man då ute med bara den ena och de sen möttes inne igen så blev det fräs och lite jakt. Sen lugnade det sig.

De åkte ihop när vi flyttade till nuvarande, i en stor transportbur.
Det är bara den ena som varit utanför nuvarande bostad de senaste 6 åren, då till veterinären.

Men tycker att det är onödigt med konflikt, speciellt när de åker till ny bostad.

Det som får mig att tveka med att låta dem åka ihop igen är att de dels är något tyngre och att de inte är superbästisar heller (aldrig varit, de samexisterar men myser aldrig, leker ibland). Vill ju inte ha bråk i buren.

De är bröder, 8 år.

Kanske bäst att inte chansa och låta dem åka ihop som vi gjort förut eller bör jag ta dem i varsin bur?
 
Kan dem åka i varsin transportbur men så att gallren är emot varandra? Så ser dem varandra, men kan inte slåss? Om du ska ha en filt över kanske du kan lägga den över bägge men så att dem ser varandra?
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 797
Senast: tanten
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Min kisse, sibirisk Kastrerad hane 1,5 år, har aldrig haft problem att åka bil. Haft samma bur sen vi hämtade honom från uppfödaren och...
Svar
8
· Visningar
945
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 765
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp