Flytta eller ej, hur gör jag?

Han är 33

Vet inte när, eller ens om, han får tillbaka körkortet.. Lika bra att outa kanske, han är schizofren och har slarvat med medicinen tidigare. Så körkortet drogs in förra året. De har börjat diskutera att ge tillbaka det men än har inget hänt.

Har nog bestämt att vi avvaktar tills vi vet. Så jag skriver kontrakt på egen lägenhet ikväll och så får vi försöka glömma huset för nu..
Passar dåligt nu, både körkortet plus att han är sjukskriven Pga diskbråck.. jag orkar inte sköta allt..

Jag tycker att ni gör klokt i att avvakta. Det kommer fler hus och bättre tillfällen i livet!
 
Jag kan tycka det är svårt att ge råd såhär på internet! Men mitt ex och jag flyttade ihop i princip på en gång, eller han flyttade in till mig. Det tog inte slut pga det utan andra omständigheter. Nuvarande blev jag ihop med i augusti, vi lärde känna varandra under sommaren och i december la vi handpenning på vårt hus. Tycker inte det går att säga "efter såhär lång tid är det ok att flytta ihop" utan det är ju något man får känna efter själv tycker jag! Men allt ska ju funka både praktiskt och ekonomiskt, utöver kärleken :)
 
Det handlar väl en del om hur jobbigt man själv tycker att det är med en flytt tänker jag. Själv tycker jag att det är både dyrt och oftast lite halvstressande både tidsmässigt och energimässigt att flytta, så därför väntar jag med att flytta ihop med någon tills jag är säker på att det känns bra. Bo i min egna lägenhet kan jag ju göra tills jag mäktar med en flytt, men om vi ska flytta isär pga uppbrutet förhållande kan det bli mer bråttom.

Har man en mer laid back inställlning till att flytta ser jag inget större på problem med att flytta ihop tidigt - då är det bara att flytta isär igen om det inte funkar :)
 
Han är 33

Vet inte när, eller ens om, han får tillbaka körkortet.. Lika bra att outa kanske, han är schizofren och har slarvat med medicinen tidigare. Så körkortet drogs in förra året. De har börjat diskutera att ge tillbaka det men än har inget hänt.

Har nog bestämt att vi avvaktar tills vi vet. Så jag skriver kontrakt på egen lägenhet ikväll och så får vi försöka glömma huset för nu..
Passar dåligt nu, både körkortet plus att han är sjukskriven Pga diskbråck.. jag orkar inte sköta allt..

Ta hand om varandra och var lite försiktiga med livet. Med en psykossjukdom i bakgrunden är man mycket känsligare för stress och det kan ge jobbiga konsekvenser. Ni kan säkert skapa ett fint liv tillsammans men försök att tänka igenom era val och ta god tid på er!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 842
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 343
Senast: miumiu
·
Övr. Katt Vi har två katter och bor i en lägenhet i stan, den ena katten är 10 år och när vi köpte honom bodde vi i lägenhet men han var med när...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: Lingon
·
Relationer Hej, Är tillsammans med en man jag älskar, det pirrar, vi har otroligt roligt ihop och han är min bästa vän! Men, han mår väldigt...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 134
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp