Flytta eller ej, hur gör jag?

Jag håller med @Ramona ! :)
Vad är det värsta som kan hända?
Kanske vore det smart om TS kunde stå på kontraktet till huset själv och pojkvännen kunde hyra ut sin lgh en period som backup-plan (eller tvärt om), men bortsett från det verkar det inte finnas några barn eller annat som man måste ta hänsyn till. Ibland lönar det sig att vara lite spontan. Visst, det kan gå åt fanders, men det kan lika gärna bli något riktigt bra.

Nu är jag lite väl spontan själv ibland kanske så jag är väl inte den bästa att råda, men så har mina tvära hopp i livet fört mig till helt nya och spännande platser som blivit riktigt bra och jag ångrar mig inte. I alla fall inte jättemycket, haha... :o:D
 
Vad är det värsta som kan hända?

Från min egen del utifrån TS situation: att jag börjar störa mig på killen, att vi inte trivs att bo tillsammans, att jag inte trivs med killen, att jag blir olycklig i boendesituationen, att jag måste flytta igen, flytta hästarna, går miste om hyreslägenheten, inte hittar en annan lägenhet, att han visar sig vara en knäppgök som jag missbedömt etc etc.

Det är dyrt och jobbigt att flytta. Hade gärna sett att jag trivdes tillsammans med en person ordentligt först och kände hen tillräckligt för att vara säker på att jag inte skulle störa ihjäl mig på vederbörande om vi flyttade ihop. Men det beror väl på hur en är som person antar jag.

EDIT: Det i kursiv stil markerade jag för jag missade i ursprungsinlägget att de redan bor tillsammans. Och obs obs menar inte att TS sambo på något sätt skulle vara en knäppgök, pratar bara utifrån mig själv. Och jag vet att man aldrig kan vara säker på någon men det hade känts betydligt säkrare för mig om jag känt personen ett tag vs några veckor.
 
Senast ändrad:
Det där hade varit ett gigantiskt problem för mig. Jag hade inte velat ha en sambo som var beroende av mig för att ta sig. Om det nu är så i ert fall.

Idag, nej. Men så bor vi inne i samhället.
Han vill inte vara beroende av mig, han vet att jag inte vill skjutsa runt. Men det kommer bli jag som får handla mm och det vill jag inte. Inte varje gång.

Behöver nog hitta mig själv. Fast samtidigt är jag väldigt sugen på både huset och förhållandet.
Huset är två lägenheter så vi skulle kunna ta var sin våning
 
Från min egen del utifrån TS situation: att jag börjar störa mig på killen, att vi inte trivs att bo tillsammans, att jag inte trivs med killen, att jag blir olycklig i boendesituationen, att jag måste flytta igen, flytta hästarna, går miste om hyreslägenheten, inte hittar en annan lägenhet, att han visar sig vara en knäppgök som jag missbedömt etc etc.
Fast det kan du ju lika gärna börja göra efter 5 år som efter 5 månader. Poängen är ju att det inte finns några garantier eller något som är skrivet i sten.

Man kan bo med någon man älskar och aldrig vill leva utan, och en dag kommer den personen hem och säger att den träffat någon annan och vill separera. Det har inte bara hänt en gång i världshistorien att människor har fått sina hjärtan krossade.
 
Fast det kan du ju lika gärna börja göra efter 5 år som efter 5 månader. Poängen är ju att det inte finns några garantier eller något som är skrivet i sten.

Man kan bo med någon man älskar och aldrig vill leva utan, och en dag kommer den personen hem och säger att den träffat någon annan och vill separera. Det har inte bara hänt en gång i världshistorien att människor har fått sina hjärtan krossade.

Ja men givetvis, jag skrev ingenstans att förhållanden som hållt på längre är garanterade att hålla.

Personligen hade jag dock velat känna någon bättre än jag tenderar att göra efter några veckor. Speciellt om jag är förälskad i hen, det grumlar ju omdömet om något. Klart de finns folk som flyttar ihop direkt och blir jättelyckliga likväl som de finns de som är tillsammans i 10 år innan de flyttar ihop och sen separerar efter ett halvår.
 
Behöver nog hitta mig själv.

För mig säger det där allt. Om du känner så tycker jag du ska landa i din nya situation (om det var så att du är nyseparerad) och finna dig själv och vad du vill göra.

Ärligt talat, bara att starta en tråd om huruvida en bör flytta ihop med någon eller inte gör att jag tänker "nej" direkt. För då tänker jag att det ändå finns något inom dig som tvekar och då är det bättre att låta bli tycker jag. Och det menar jag verkligen inte på något elakt eller attackerande vis alls utan är bara en tanke från min sida.
 
Självklart är inte en samborelation dödsdömd för att förhållandet är nytt. Naturligtvis kan det fungera och bli jättebra. ( skriver hon som var i ett 5 årigt förhållande med framtiden planerad...och en dag stod Han där. Vi pratade en hel em, gick på bio på kvällen och pussades lite-och jag åkte direkt hem t min pojkvän och gjorde slut. Det är 25år sedan, och Han är fortfarande Han. Vi flyttade ihop efter 2månader). Men att bli sambos i hus på landet, en del logistikproblem, hästar som ska flyttas etc-allt sådant tar tid och energi. Lägg den tiden och energin på dig själv och kärleken istället!
 
Jag hör till dom som nog tycker att ni lära känna varandra lite bättre innan ni satsar på hus, stall etc.

Det är som @Ramona säger i för sig ingen garanti för att förhållandet varar om man väntar men det hänger nog ihop med mitt personlighet att ta det lite lugnare. Jag skulle nog flytta in i den nya lägenheten och ta det därifrån.

Oavsett hur ni gör, masse lycka till:heart
 
Alltså, jag fattar inte vad grejen är med att gå för snabbt fram. Vad innebär det egentligen? Om man gillar varandra och vill flytta ihop ska man göra det. Det är inget som säger att man kommer att gå isär för att man flyttar ihop tidigt. Och är det någonting jag lärt mig i livet så är det att ett förhållande kan ta slut när som helst så det spelar ingen roll hur länge man väntar eller hur bra man känner varandra, det kan ta slut när som helst ändå. Och förhållanden tar slut, oavsett vilken start de haft. Kanske efter 3 månader, efter 3 år eller efter 30 år. Och eftersom ingenting är skrivet i sten kan man lika gärna köra på. Vad är det värsta som kan hända?

Absolut min inställning också. Värt att prova är min inställning, man vet inte hur länge man trivs ihop det kan vara länge eller ej. Jag åkte på en weekend säga-hej-träff och blev kvar i 4 år, så kan det gå, inget jag ångrar.
 
Han vill inte vara beroende av mig, han vet att jag inte vill skjutsa runt. Men det kommer bli jag som får handla mm och det vill jag inte. Inte varje gång.
När får han tillbaka körkortet?
Det är sommar nu så han kan faktiskt åka moped.
Om han är gammal nog så får han köra 30-moppe utan körkort.

Jag som inte gör saker oöverlagt säger faktiskt KÖR på om det känns rätt.
Det finns 2 lägenheter ni kan häcka i var sin om det skiter sig och ni får nog inte tag i ett lika bra ställe sedan om ni vill bo så.
Så för att så att säga reservera det huset åt er så bör ni ta det.
Annars så gör någon annan det.
Lägenheter brukar det finnas flera av.
 
Om man gillar varandra och vill flytta ihop ska man göra det. Det är inget som säger att man kommer att gå isär för att man flyttar ihop tidigt.
Min X-make och jag köpte en gemensam lägenhet och flyttade ihop efter ett par månader.
Vi levde sedan tillsammans i 14 år och de 12 första av dessa var helt underbara.
Det finns ingen möjlighet att jag hade vetat mera om vi hade väntat.
 
När får han tillbaka körkortet?
Det är sommar nu så han kan faktiskt åka moped.
Om han är gammal nog så får han köra 30-moppe utan körkort.

Han är 33

Vet inte när, eller ens om, han får tillbaka körkortet.. Lika bra att outa kanske, han är schizofren och har slarvat med medicinen tidigare. Så körkortet drogs in förra året. De har börjat diskutera att ge tillbaka det men än har inget hänt.

Har nog bestämt att vi avvaktar tills vi vet. Så jag skriver kontrakt på egen lägenhet ikväll och så får vi försöka glömma huset för nu..
Passar dåligt nu, både körkortet plus att han är sjukskriven Pga diskbråck.. jag orkar inte sköta allt..
 
Har nog bestämt att vi avvaktar tills vi vet. Så jag skriver kontrakt på egen lägenhet ikväll och så får vi försöka glömma huset för nu..
Ni skall nog försöka att leta efter något där man kan bo utan körkort.
Ert problem är inte att förhållandet är nytt utan att en av er har problem med körkortet.
Något som kan bli en bra sporre till att sköta medicineringen noga.
Lycka till nu.
 
Flytta ihop låter inte helt fel, däremot att sätta sig på en plats där man behöver körkort och inte har det kan ge slitningar som är onödiga.
 
Idag, nej. Men så bor vi inne i samhället.
Han vill inte vara beroende av mig, han vet att jag inte vill skjutsa runt. Men det kommer bli jag som får handla mm och det vill jag inte. Inte varje gång.

Behöver nog hitta mig själv. Fast samtidigt är jag väldigt sugen på både huset och förhållandet.
Huset är två lägenheter så vi skulle kunna ta var sin våning
Det är klart nu kan hyra huset ihop
Det är tom två lägenheter
Billig hyr och ni får båda ett boende ni trivs med

Kör, säger jag
Du vill ju
Det går alltid att flytta om du inte vill ha honom som sambo (eller granne)
 
Kör, säger jag
Du vill ju
Det går alltid att flytta om du inte vill ha honom som sambo (eller granne)

Men det är ju verkligen att be om att den ena ska vara beroende av den andra, med tanke på körkortet. Vad som framkommer i tråden kan det ju mycket väl bli ett permanent tillstånd. Och har man problem sedan innan, kan det vara förödande att bli isolerad i ett boende som inte går att enkelt komma till och från.
 
Men det är ju verkligen att be om att den ena ska vara beroende av den andra, med tanke på körkortet. Vad som framkommer i tråden kan det ju mycket väl bli ett permanent tillstånd. Och har man problem sedan innan, kan det vara förödande att bli isolerad i ett boende som inte går att enkelt komma till och från.
Såg nu att personen är sjuk när jag läste vidare i tråden

Nä sant, det är inte bra att flytta ihop med en som är sjuk och inte sköter sin medicin
(Inte någonstans)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 842
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 343
Senast: miumiu
·
Övr. Katt Vi har två katter och bor i en lägenhet i stan, den ena katten är 10 år och när vi köpte honom bodde vi i lägenhet men han var med när...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: Lingon
·
Relationer Hej, Är tillsammans med en man jag älskar, det pirrar, vi har otroligt roligt ihop och han är min bästa vän! Men, han mår väldigt...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 134
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp